Connect with us

technokrata

Itt az első vezeték nélküli porszívó, amit nem csak dísznek lehet használni otthon

SV12 V10 motor in lab testing environment (similar to CID 6064849).  Shot angled so that motor looks gigantic next to product

Smart home

Itt az első vezeték nélküli porszívó, amit nem csak dísznek lehet használni otthon

Itt az első vezeték nélküli porszívó, amit nem csak dísznek lehet használni otthon

„Ezért hagytam abba a vezetékes porszívók fejlesztését” – James Dyson

Minden eddiginél fejlettebb motortechnológiáját mutatta be ma a globális technológiai vállalat, a Dyson. A vadonatúj V10-es digitális motor csaknem fele olyan könnyű, mint elődje, a V8-as, és egyben a cég leggyorsabb és legnagyobb fajlagos teljesítményű digitális porszívó-motorja, amely percenként akár 125 000-es fordulatszámon is képes működni. Az új Dyson Cyclone V10TM vezeték nélküli porszívű lelkét jelentő motor a vezetékes porszívók szívóerejét biztosítja, anélkül, hogy az a sokoldalú felhasználhatóság rovására menne.

ModelSV12Ir/SNk/Ir/Co - Moulded Iron Body, Sprayed  Nickel MANIFOLD, Sprayed Nickel CONE ARRAY, Moulded Iron Shroud, Moulded Iron FDC, Anodised Copper Wand Project248; X248; N248; ModelSV12CycloneV10; ITJ00123; GA19822000; Brief6188698; SmallFilter; SmallBin; SoftRollerCleanerHeadN248 (FluffyN248); LargeWand; ProductAssembly Imagery; SideLeft. With Top Down view of Fluffy Head

A hagyományos szénkefés motorok sokszor nagyok, nehezek, a sebességük korlátozott; súlyuk jellemzően 800 g körüli, és 41 000 percenkénti fordulatnál nem tudnak többet. A Dyson V10-es motor ehhez képest csak 125 g-ot nyom.

Az új V10-es motor a cég legfejlettebb digitális motorja. Másodpercenkénti 2 000-es fordulaton pörög, ami a vállalat valaha gyártott leggyorsabb motorjává teszi. Az első generációs motorjához, a V2-es digitális motorhoz képest a V10-esnél a teljesítmény súlyhoz mért aránya több mint háromszoros lett. Ez a teljesítménynövekedés a mérnököktől a motor teljes újratervezését követelte meg:

  • Míg az első, V2-es digitális motor kétpólusú volt, a V10-nél nyolc pólust találunk. Ez azt jelenti, hogy gyorsabb kapcsolásra képes, ezért kisebb és könnyebb. Másodpercenként akár 16 000-szer kapcsol: aktiválja a lapátkereket és nagy teljesítményt ad le.
  • A motor újratervezett lapátkerékkel lett ellátva. Az új, diagonális lapátkerék hosszú, keskeny elrendezést biztosít, és lehetővé teszi a nagyobb légáram irányítását. A mérnökök a lapátkerék lapátjai között átfedést alakítottak ki, és az így keletkező nagyobb felületnek köszönhetően javították a motor hatékonyságát.
  • A motornak könnyű, erős tengelyre volt szüksége, amely képes megbirkózni az akár 125 000-es percenkénti fordulattal is. Ehhez kerámiát alkalmaztak, amelyet 1600 fokon hőkezeltek, és ami háromszor olyan kemény, mint az acél, de a fajsúlya csak annak fele.

A Dyson V10-es digitális motor intelligens, és folyamatos korrekcióval biztosítja a maximális teljesítményt: tisztában van a magassággal, a légnyomással, a hőmérséklettel, és még az időjárást is ki tudná számítani. Nyomásérzékelői segítségével meg tudja állapítani, hogy az emeleten vagyunk-e vagy a földszinten. Valójában annyira érzékeny, hogy észleli a magasságkülönbséget az asztal és a padló között is. Mindezeknek az információknak a segítségével apró módosításokat tesz, hogy különböző légnyomás-értékeknél is ugyanazt a teljesítményt hozza. Így ugyanazt a nagy teljesítményt képes nyújtani egy olyan magasan fekvő városban, mint Mexikóváros vagy egy olyan alacsonyan fekvőben, mint Amszterdam.

„Egy nagy teljesítményű gép a hatékony motornál kezdődik. A Dyson V10 cégünk legfejlettebb digitális motorja. Ez tette lehetővé számunkra, hogy teljesen átalakítsuk a porszívók alakját, és ezzel elérjük a legjobb teljesítményt, amit a Dyson valaha a vezeték nélküli porszívóknál elért. A Dyson Cyclone V10 porszívó annyira könnyű és erős, hogy otthonunk bármely részén biztosítja a mélytisztítást. Ezért hagytam abba a vezetékes porszívók fejlesztését.

– mondta James Dyson

A Dyson Cyclone V10TM vezeték nélküli porszívó a Dyson V10-es digitális motor köré épült. Az új motor lehetővé tette a mérnökök számára, hogy a porleválasztókat és a portartályt tartalmazó egységet 90 fokkal, egyenes vonalba forgassák. Így egyenes vonalú légáramlat jön létre – ami 20%-kal javította a szívóteljesítményt. Ezzel ráadásul lehetővé teszi a tartály rendkívül egyszerű ürítését is. Az akár 40%-kal nagyobb tartálykapacitás pedig azt jelenti, hogy kevesebb ürítéssel nagyobb területet tisztíthatunk meg otthonunkban, akár az autóban is.

ProEXR File Description =Attributes= cameraAperture (float): 36.000004 cameraFNumber (float): 36.000000 cameraFarClip (float): 1000000015047466219876688855040.000000 cameraFarRange (float): 999999984306749440.000000 cameraFocalLength (float): 54.672756 cameraFov (float): 28.841791 cameraNearClip (float): 0.000000 cameraNearRange (float): 0.000000 cameraProjection (int): 0 cameraTargetDistance (float): 24.969999 cameraTransform (m44f): [{1.66533e-15, 0.965926, 0.258819, 25.2187}, {2.77556e-17, 0.258819, -0.965926, 6.82252}, {-1, 1.55431e-15, 4.44089e-16, -3.61029e-15}, {0, 0, 0, 1}] channels (chlist) compression (compression): Zip dataWindow (box2i): [0, 0, 8191, 8191] displayWindow (box2i): [0, 0, 8191, 8191] lineOrder (lineOrder): Increasing Y name (string): "" pixelAspectRatio (float): 1.000000 screenWindowCenter (v2f): [0.000000, 0.000000] screenWindowWidth (float): 1.000000 type (string): "scanlineimage" vrayInfo/camera (string): "Render_Camera" vrayInfo/computername (string): "osxuk43326.dyson.global.corp" vrayInfo/cpu (string): "INTEL/Model:14,Family:6,Stepping:4,Cache:0" vrayInfo/date (string): "2017/Jul/26" vrayInfo/filename (string): "/Users/jabrown/Workfolder/Current_Projects/00123_N248_Cyclone_V10/MYA/scenes/N248_GENE_SoloMotor_B/N248_GENE_SoloMotor_B_a6.mb" vrayInfo/frame (string): "00001" vrayInfo/h (string): "8192" vrayInfo/mhz (string): "0MHz" vrayInfo/os (string): "Mac OS X" vrayInfo/primitives (string): "125743" vrayInfo/ram (string): "65536MB" vrayInfo/renderlayer (string): "Main_Casing_Brella" vrayInfo/rendertime (string): " 0h  2m  0.5s" vrayInfo/scenename (string): "N248_GENE_SoloMotor_B_a6" vrayInfo/time (string): "12:43:09" vrayInfo/vmem (string): "65536MB" vrayInfo/vraycore (string): "3.52.03" vrayInfo/vrayversion (string): "Version of V-Ray for Maya 3.52.03" vrayInfo/w (string): "8192" =Channels= A (half) B (half) G (half) R (half) Z (half) lighting.B (half) lighting.G (half) lighting.R (half) normals.X (half) normals.Y (half) normals.Z (h

A hagyományos ciklon rendszerű porszívók gyakran kevéssé hatékonyak, mert nem tudják a port, piszkot hatékonyan szétválasztani a levegőből, így az a szűrőn megtapad, ahol lefojtja a légáramot a motor elől a szívóerő csökkenését eredményezve. Képzeljünk el egy olyan autót, amely 220 km/órával fut, de egy hónap elteltével már csak 100 km/órára képes.

A Dyson Cyclone V10TM porszívó bármely más használatban lévő vezeték nélküli porszívónál nagyobb szívóerővel rendelkezik. A gép középső tengelye körül 14 ciklont helyeztek el, ami lehetővé teszi, hogy mindegy egyes ciklon belsejében akár 190 km/óra sebességű légáram alakuljon ki, amivel több mint 79 000 G-t generál, és még a mikroszkopikus részecskéket is hatékonyan leválasztja a levegőből.

Ez azért fontos, mert más porszívók port, allergéneket és baktériumokat bocsáthatnak vissza a levegőbe, amit aztán belélegzünk. A teljes készülék jobb szűrőképességének biztosítása érdekében a Dyson mérnökei szűrőkbe burkolták a motort, egyetlen szigetelt egységként, ami az akár 0,3 mikron méretű allergének 99,97%-át is felfogja, így tisztább levegőt bocsát ki.

20180303_8823-edit

A fejlesztés során az fontos volt, hogy magas fordulatszámon is elegendő energiát kapjon a digitális motor, közben az üzemidőt is növelni tudják. Ennek érdekében kifejlesztettek egy nagyobb energiasűrűségű akkumulátort, méghozzá súlynövekedés nélkül. A továbbfejlesztett elektronika és akkumulátorrendszer-kezeléssel együtt így a Dyson Cyclone V10TM vezeték nélküli porszívó akár 60 perc folyamatos működést biztosít. És mivel a készüléket egy nem ki/bekapcsoló gombbal, mint inkább ravasszal lehet működésbe hozni, abban a pillanatban, hogy elindítjuk a porszívót, a motor is beindul, és a másodperc törtrésze alatt üzemi sebességre gyorsul.

A fejlesztés nem állt meg magánál a készüléknél, a tisztítófejeket és a kiegészítőket is továbbfejlesztették. A tisztítófejnél a kefehengerben egy erőteljes motor található. Ez fúrja bele a merev műanyag sörtéket a szőnyegbe, amik eltávolítják a mélyen lerakódott port és állatszőrt, míg a fejen található puha, antisztatikus szénszálas kefesorok a kemény padlókról szedik fel a finom port. A puha henger tisztítófej a kemény padlókról egyszerre távolítja el a nagyobb szennyeződéseket és a finom port. Egy nagyobb, puha plüss nejlon anyagú henger a nagyobb szennyeződéseket távolítja el, míg antisztatikus szénszálas kefesorok a finom port szedik fel. A henger belsejében egy ún. direct-drive motor található, amely lehetővé teszi, hogy a henger teljes szélességében tisztítson.

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek