Connect with us

Hirdetés

technokrata

A UPC szerint tudatosabban és többet tévézünk

Smart home

A UPC szerint tudatosabban és többet tévézünk

A UPC Direct műholdas tévészolgáltató előfizetői várhatóan többet tévéznek az ünnepekkor, az idő legjavában pedig filmeket néznek majd a családdal közösen. Tudatosan tévézik a szülők 75%-a, akik gyermekeikkel együtt ülnek le a tévé elé, figyelemmel kísérve mit néznek a kicsik.

A UPC Direct műholdas tévészolgáltató felmérést végzett ügyfelei körében tévénézési szokásaikról. A kérdőívet országszerte csaknem 4000 előfizető töltötte ki, 43%-ban nők és 57%-ban férfiak.  A válaszadók 64%-ánál van gyermek a családban.

Hogyan és mennyit tévézünk?

Napi bontásban, átlagban kettő, vagy annál több órát tévéznek a megkérdezettek, két órát 30%-uk, három órát 25%-uk, három óránál többet pedig a válaszadók 31%-a. Idejéből egy órát, vagy kevesebbet mindössze 14% tölt el a tévé előtt.

A válaszadók több mint fele (55%) saját bevallása szerint nem tévézik tudatosan, azaz bekapcsolja a készüléket, váltogat a csatornák között, és így keresi meg a számára érdekes tartalmat. Ennek ellenkezőjét 34%-uk állítja, ők előre, tudatosan választanak műsort, kis hányaduk (11%) pedig rögzíti kedvenc műsorait, és akkor nézi meg, amikor ideje engedi.

Gyermekünk is annyit tévézik, mint mi?

A UPC Direct tévészolgáltatásával a család minden tagjának kíván a korának és érdeklődési körének megfelelő csatornakínálatot nyújtani, ezért kíváncsi volt arra is, hogy a gyermekek mennyi időt töltenek a tévé előtt, illetve hogy a szülők szoktak-e velük együtt, közös programként tévézni. A válaszadók több mint felének (64%) van gyermeke, akik révén jól jellemezhetők a kis- és nagycsaládosok tévénézési szokásai.

A szülők 5%-a mondta azt, hogy gyermeke egyáltalán nem néz tévét, 40%-a, hogy csak hetente néhány órát, ami a szülők tévézéssel kapcsolatos tudatos döntésére utal. A megkérdezettek több mint felének gyermeke (55%) már napi szinten ül a képernyő előtt, és többségükben két (35%) és három órát (25%) tévézik. Van, aki csak egy órát enged gyermekének (15%), de voltak, akik négy (11%) és öt órát (8%) is megjelöltek.

Jó aránynak tekinthető, hogy a többség (75%) napi szinten együtt tévézik gyermekével, ami segíti a gyermekeket a látottak feldolgozásában. A felmérés ezen eredménye jól mutatja a gyermekes szülők tudatosságát a tévézési szokások kapcsán. A megkérdezettek csupán negyede, aki nem ül le gyermekével a tévé elé.

A szülők gyermekeik nevében is megjelölték azokat a csatornákat, amiket az ünnepek alatt is nézni fognak velük. Egyértelműen a Disney Channel és a Cartoon Network vezeti a listát, majd a Nickelodeon és a Minimax nevezhető a kicsik kedvencének a felmérés szerint.

Tévézés az ünnepek alatt

Karácsony és új év közeledtével a UPC Direct kutatásának fókuszába helyezte az ünnepi időszak tévénézési szokásait, amelyből kitűnik, hogy a válaszadók 66%-a több időt tölt a tévé előtt mint általában. Utóbbi nagy része (43%) a családdal együtt közösen ül a képernyő elé, mint családi közös program. A kérdőívet kitöltők elhanyagolható hányada az, aki kevesebb időt televíziózik, mint általában.

A csatornaválasztékot tekintve a válaszadók 78%-a ugyanazokat a csatornákat nézi, mint az év többi részében, és nem tér el a megszokott gyakorlattól. A kitöltők negyede azonban változtat, és más csatornákat is szívesen néz. A műsortípusok esetében a válaszadók több lehetőséget is megjelölhettek. A UPC Direct ügyfelei többnyire a filmeket választják. Filmet film követ, mivel a kimondottan ünnephez kötődő filmek kategóriája jön a sorban. Jelentősen kevesebb jelölést kaptak a továbbiak, mint az ünnephez kötődő egyéb műsorok, a beszélgetős és szórakoztató műsorok, majd a zenés és főzős műsorok.

Összességében elmondható, hogy az ünnepek alatt várhatóan többet fognak tévézni a UPC Direct ügyfelei pihenés és kikapcsolódás gyanánt, főként családi körben. Így a gyermekek is több időt tölthetnek a tévé előtt, de ha ezt szülői felügyelet mellett és tudatos választás alapján teszik, akkor válhat ez hasznos, kellemes időtöltéssé.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés