Connect with us

technokrata

Az iPad vezethet majd a jövőben helyettünk

16423_Robot_electric_car_66

Smart home

Az iPad vezethet majd a jövőben helyettünk

Az Oxford University kutatói egy önjáró autót terveztek, melynek a felhasználói felülete az Apple táblagépe lett.

Szép álom az önmagát irányító autó. A Google már egy ideje kísérletezik vele, sőt, Kaliforniában forgalmi engedélyt is kapott. Itthon a mobilozás vezetés közben szigorúan tilos és büntetendő, mégis sokan csinálják. De milyen móka lenne már, ha a bejövő híváskor vagy SMS-kor egyszerűen robotpilótára kapcsolunk és válaszolunk a hívásra vagy az üzenetre? Az oxfordi projekt pont az ilyen problémák megoldását kívánja orvosolni, ugyanis a Nissan Leaf-jük pont az átmenetet képezi a teljes automatizálás és az emberi sofőr között.

Az Oxford Egyetem kutatói egy olyan eljárást fejlesztett ki, mely nem nélkülözi az emberi jelenlétet az autóból, sőt, vezetni kell az autót, de ha nyugalmasabb a környék, akkor átkapcsolhatunk robotpilótára (például egy dugóban araszolgatáskor). Ehhez segítségként egy 3D-s lézeres leképező rendszert használnak, mely az iPad-del karöltve villámgyorsan feltérképezi a körülöttünk zajló eseményeket. Paul Newman, az Oxford University professzorának elmondása szerint a rendszer tanulékony, ugyanis a városok nem változnak meg gyökeresen rövidtávon, így a robotizált járművek egy idő után felismerik az ismerős struktúrákat és azt is észreveszik, ha ismert útvonalon megyünk. Így például egy idő után a hazaúton felajánlhatja a rendszer, hogy hazavisz minket a szokott útvonalon.

A visszajelző rendszerhez egy iPad lett beépítve a Leaf-be, mely a műszerfal közepén kapott helyet. Ha az automata pilótát aktiváltuk, akkor az autó navigációs rendszere átvált egy beépített számítógéprendszerbe mely a kocsiba telepített lézereket és kamerákat használja „látásra”. Az iPad-en keresztül kommunikálhatunk a rendszer lelkével, amit egy fékezéssel is felfüggeszthetünk.

Miközben a technológia még messze van a hétköznapi használattól, a csapat továbbra is teszteli az iPad-es vezetési rendszert az Oxford melletti Begbroke Science Park-ban. Newman professzor egy olyan rendszer létrehozásáról álmodik, ami nagyjából 100 fontba kerül majd, a jelenlegi prototípus azonban mintegy 5000 fontba kerül.

16423_Robot_electric_car_66

16420_Robot_electric_car_32

16421_Robot_electric_car_60

16422_Robot_electric_car_56

16419_Robot_electric_car_38



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek