Connect with us

technokrata

16 ezerrel nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma

Family_watching_tv

Dotkom

16 ezerrel nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma

Egy hónap alatt 16 ezerrel emelkedett a a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában a digitális televízióra előfizetők száma – összegezhető a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb televíziós gyorsjelentése.

A gyorsjelentés a tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l, Antenna Hungária Zrt.) április végén 2,851 millió előfizetést tartottak nyilván. Áprilisban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 60,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 60 százalékhoz képest.

A digitális előfizetéseken belül áprilisban 726 ezerről 737 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 926 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 60 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 25,5 százalékról 25,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése áprilisban 34,6 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 40 százalék, most 39,6 százalék volt.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,7 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,1 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,7 százalék volt. A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,865 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,138 millióról 1,128 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,9 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,8 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 16,1 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 39,1 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,9 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 23 százalék.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek