Connect with us

technokrata

Megváltoztak a tévézési szokások

watching-television

Smart home

Megváltoztak a tévézési szokások

Egyre tudatosabbak a tévénézők.

Tudatosan választó, közösségi tévézők jelentek meg hazánkban. Míg a másokkal televíziót nézők döntő többsége a családjával tévézik, egyre többen vannak, akik már barátaikkal ülnek a képernyő elé – derül ki a friss, tévénézési szokásokat vizsgáló „Otthon, tévével” című gyorsjelentésből.

A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által a T-Home támogatásában 2012 áprilisában készített gyorsjelentésből kiderül, hogy a tartalmi kínálat szélesedése és a televíziózáshoz kapcsolódó vívmányok elterjedésének következtében szegmentálódnak a magyar fogyasztók tévénézési szokásai. A reprezentatív felmérés szerint a tartalomfogyasztási magatartásukat tekintve jól elkülöníthető tévénéző típusok határozhatók meg, amelyek közül egy réteg iránymutatóan előrébb jár a többségnél.

A tévénézők 45 százaléka megfontoltan választ a műsorkínálatból, döntő többségük pedig társas tevékenységnek tekinti a televíziózást. „Az emberek 65 százaléka általában mással együtt néz műsorokat. Az esetek jelentős részében a társaság a családot jelenti, barátaival közösen jellemző módon az emberek 5 százaléka tévézik. Ez a szokás az átlagosnál elterjedtebb a többieknél magasabb életszínvonalon élők, a budapestiek, a kapcsolaton kívül élők, az aktív keresők, az 50 évesnél fiatalabbak és a férfiak körében” – mondja Beck László, a felmérést végző Medián vezető elemzője.

A felmérés szerint a megkérdezettek kétötöde rögzít valamilyen műsort legalább alkalmanként. Ennek hátterében pedig a televíziózás egyre tudatosabbá válása áll: ma már a lakosság egytizede kifejezetten megfontoltan, tudatosan választ műsort. Ők előre eldöntik, milyen műsor elé ül le, és ők azok, akik jellemzően rögzítik is azt, amely számukra nem megfelelő időpontban kerül a képernyőre.

„Egyre többen állítják a technikát a tudatos tartalomfogyasztás szolgálatába, és használják ennek érdekében az interaktív lehetőségeket biztosító képernyőket, legyen az IPTV vagy egy okostelefon felülete. A modern készülékek által nyújtott lehetőségek és azok használata számukra természetes, így ma már leginkább csak azt és akkor néznek a képernyőkön, amit és amikor érdekesnek tartanak” – vélekedik a csoportról Király István, a Magyar Telekom marketing vezérigazgató-helyettese.

Minden harmadik tévénézőnek igénye, hogy ilyen módon átgondoltan fogyasszon tartalmat, ehhez pedig technika adta eszközöket saját szolgálatába állítása: ők az interaktív tévék videotéka-szolgáltatását is szívesebben választják. „Ma már mindenhol tartalmat akarunk fogyasztani: akkor akarjuk megnézni, amire kíváncsiak vagyunk, amikor nekünk alkalmas. Mindeközben egyre türelmetlenebbé válunk, hiszen az eszközeink lehetővé teszik, hogy az időt és a műsort is kényelmünknek megfelelően válasszuk meg” – magyarázza ezzel kapcsolatban Bárdos András televíziós szakember.

A tudatos tartalomfogyasztás Tari Annamária pszichológus szerint azzal egyenlő, hogy a széles kínálatból az aktuálisan tetszőt választjuk. „Az online jelenlétnek, a megosztásoknak köszönhetően ma már gyorsabban generálódik a hatás. Ez alakítja az aktuálisan tetsző dolgokat: egyre gyorsabban hozunk döntést arról, hogy valami tetszik-e vagy sem” – vélekedik a pszichológus. „A tudatosan választó, multitasking életmódot folytató generáció már belenőtt a technikába, készségszinten használja azt, ezáltal pedig célirányosabb is választásai során” – teszi hozzá Tari Annamária.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd