Connect with us

technokrata

Beszorultál a liftbe?

stuck-in-elevator1

Smart home

Beszorultál a liftbe?

Felvonó Távfelügyelet néven indít új szolgáltatást a Vodafone.

A Vodafone új szolgáltatása, a Felvonó Távfelügyelet egy olyan mobilkapcsolaton alapuló szolgáltatás, amelyre minden lifttel rendelkező építményben szükség lehet. Ha a felvonó megáll, vagy nem működik, és az ott lakók, dolgozók nem tudják azt elhagyni, csak a vészhívót kell megnyomniuk. Ekkor a rendszer hangkapcsolatot létesít a Vodafone mentőcsapatával, amely a liftben rekedtek segítségére indul, miközben már távolról is segítséget próbál nyújtani.

A liftekben megtalálható elavult vészcsengők több tekintetben sem jelentenek ma már korszerű megoldást. Egyrészt többségük már nem működik megbízhatóan, másrészt áramszünet esetén az akkumulátor nélküli régi vészjelzők nem használhatók – az utas magára marad a sötét liftben. Ezen kívül a vészcsengők beépítésükkor általában a házmesterlakásban riasztottak, de ma már a legtöbb házban nincs folyamatosan az épületben mentésre jogosult személy. Egy segélyhívó mobilszám kiírása sem nyújt elegendő biztonságot: ha például csak a szemetet viszi le, nem biztos, hogy a liftben rekedt utasnál van mobiltelefon.

A folyamatosan szigorodó ellenőrzések kiterjednek a vészhívók működésére is. Ha nincs a jogszabályoknak megfelelő, megbízhatóan működő vészjelző, az időszakos ellenőrzést végző szakembernek le kell állíttatnia a felvonót. Erre a problémára is megoldást ad a Vodafone Felvonó Távfelügyelet, hiszen biztonsági rendszere a legújabb szabályozásnak is tökéletesen megfelel. Ráadásul a felvonóba szerelt rendszert a Vodafone folyamatosan felügyeli, és szükség szerint karbantartja. A központi rendszer a vészhívó esetleges hibáit távoli diagnosztikai rendszerén keresztül automatikusan, azonnal jelzi.

A vészjelző rendszer működéséhez szükséges térerőt a Vodafone szerelőcsapata a létesítéskor emeletenként ellenőrzi, így vészhelyzet esetén nem fordulhat elő, hogy a liftben rekedtek nem tudnak kapcsolatot teremteni a mentőcsapattal. A szolgáltatás a Vodafone-é mellett saját mentőcsapattal is igénybe vehető, ilyenkor vészjelzés esetén a vészhívó az ügyfél által megadott csapatot riasztja.

A minden vészhívást automatikusan rögzítő Felvonó Távfelügyelet ára egy belépési díjból és egy havidíjból áll össze, de 5 éves előfizetés esetén 0 Ft belépési díjjal már havi 11.000 Ft-tól elő lehet fizetni a szolgáltatásra országos mentési szolgálattal.

 



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek