Connect with us

technokrata

LED-es tévét olcsóbban

Smart home

LED-es tévét olcsóbban

A szebb képet adó, kevesebbet fogyasztó új LCD televíziók ára is esik.

Közel felére csökkent az áruk a LED-es háttérvilágítást alkalmazó televíziós készülékeknek az elmúlt egy évben, számolt be a jelenségről a DisplaySearch, és még közel sincsen vége a trendnek. A piackutató szerint érdemes lehet várni még egy-két hetet a vásárlással, mivel ezen időszak alatt még tovább eshetnek az újfajta tévék árai.

Nem árt azonban tisztázni valamit, még mielőtt elmélyednénk a modern tévék árainak elemzésében. A LED tévé és a LED-es tévé közel sem jelenti ugyanazt. Míg az előző egy, kvázi kísérleti stádiumban levő technológia felhasználásával készülő kijelző eszköz, amivel a boltok polcain – hacsak nem lakunk Japánban – nem nagyon fogunk találkozni; addig a LED-es tévé voltaképpen ugyanolyan LCD televízió, mint a már évek óta piacon levő modellek. Azzal az apró különbséggel, hogy a folyadékkristály háttérvilágítása a hidegkatódos CCFL megoldás helyett LED-es technológiát használ. Ez több szempontból is jótékony hatást gyakorol a tévékre: általa vékonyabbak, kevesebbet fogyasztó modellek készülhetnek, melyek ráadásul a megnövekedő kontrasztarány miatt szebb látványt is produkálnak.

LG LCD tevek

Visszatérve a DisplaySearch kutatásához: az elmúlt egy évben (2009 októbere és 2010 októbere között) 44 százalékkal estek a LED-es tévék árai. Természetesen ezen időszak alatt a „hagyományos”, CCFL LCD készülékek is olcsóbbá váltak, igaz, „csak” 24 százalékkal. Így egy átlagos LCD tévé ára – az Amerikai Egyesült Államokban – immár csupán 435 dollár. A trendnek – a DisplaySearch szerint – ráadásul még nincs vége az idei évre vetítve: a Black Friday és a Cyber Monday árleszállításai szintén jó hatással vannak a készülékek árcédulájára.

Van is honnan esnie az árnak, hiszen a LED-es tévék még mindig jelentősen többe kerülnek, mint a „hagyományos” LCD-k. Habár a LED chipek ára folyamatosan esik, a panelek költségének alakulása ennél kicsit komplexebb módon alakul. A 2008-as gazdasági világválságot követően a kereslet 2009-ben jóval gyorsabban pattant vissza ebben a szegmensben, mint ahogyan azt a gyártók várták. Ez készlethiányhoz, ami pedig árnövekedéshez vezetett. Ugyan ennek hatása kezd eltűnni, de a LED-es modellek ennek ellenére drágábbak, hiszen az újdonságért többet kérhetnek a gyártók. Jelenleg ebben a szegmensben tesznek szert tisztes profitra, hiszen a „hagyományos” LCD tévéken elérhető profit szintje mára alacsonyra esett.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek