Connect with us

technokrata

Távgyógyítás Magyarországon

Smart home

Távgyógyítás Magyarországon

Nagy érdeklődés kísérte az újult erővel működő eVITA Nemzeti Technológiai Platform soron következő fórumát.

Jelenleg 75 ezer magyar háztartásban van idős- és beteg­felügyeleti rendszer.
 

Június 3-án második alkalommal gyűltek össze az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákkal és alkalmazásokkal foglalkozó fejlesztők, szolgáltatók, valamint a témában érintett szervezetek képviselői. Hanák Péter, az eVITA Platform szakmai vezetője elmondta, hogy rengeteg a megoldandó feladat, így például a különféle adatbázisok összekapcsolása vagy az eszközök és alkalmazások finanszírozása. Az nyilvánvaló, hogy rövid távon nem várhatók látványos eredmények, most az a legfontosabb, hogy a közép- és hosszú távú célok elérése érdekében minél hamarabb konkrét lépések történjenek. Az eVITA Fórumon Miletics Pál, a Telenor Magyarország szakértője bejelentette: szeptemberben megkezdik a szív- és érrendszeri betegek távoli monitorozását lehetővé tevő Medistance szolgáltatás kereskedelmi forgalmazását. Jelenleg 75 ezer magyar háztartásban van idős- és betegfelügyeleti rendszer. Ezek többsége egyszerű technikai megoldáson, jellemzően egy pánikgomb riasztójelének továbbításán alapul. A korszerű mobiltechnológia, informatikai megoldások és orvosi mérőműszerek alkalmazásával az információs rendszerek a mindennapi élet részeivé válhatnak, megváltoztatva a rászorultak életminőségét, növelve életben maradási esélyét, csökkentve a betegségek szövődményeit. Szintén rendkívül aktuális probléma, hogy a krónikus betegségben szenvedők mintegy fele nem vagy nem megfelelően hajtja végre a szakorvos előírásait, következésképpen a terápia nem éri el a kívánt hatást. A szakzsargonban ezt úgy mondják, hogy alacsony az úgynevezett “compliance”. Az eVITA Fórumon Jancsó László, az Egészségügyi Szakértő Műhely Kft. ügyvezetője egy szoftverkeretrendszerre épülő komplex compliance programot ismertetett. Az alkalmazott megoldás alapja egy nyílt adatbázis, amit – a jogosultsági szinteknek megfelelően – a szerződött patikák, az orvosok és a betegek is online elérhetnek. Az aggregált adatbázisból a finanszírozó és a gyógyszergyárak is hasznos információhoz juthatnak. A megoldás fontos eleme a call center, továbbá a futárszolgálat. A következő lépés egy intelligens gyógyszeradagoló kifejlesztése.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd