Connect with us

Hirdetés

technokrata

Gamereket a seregbe!

Smart home

Gamereket a seregbe!

Jobb katona lesz, aki sokat játszik.

Az Egyesült Államok Haditengerészeti Kutatóirodája (Office of Naval Research, ONR) által végzett felmérés arra világított rá nemrég, hogy azok a jelentkezők később sokkal jobban teljesítenek a seregben, akik előéletük során sokat játszottak a számítógéppel. Elsősorban a harcászati, „lövöldözős” programok jelentenek előnyt, nyilatkozta Ray Perez, az ONR egyik vezetője. Szerinte a gamerek 10-20 százalékkal jobbnak bizonyultak, ami az észlelést és a kognitív képességeket illeti, szemben a „normális” emberekkel. Perez egészen odáig merészkedett a kutatási eredmények értékelése során, hogy kijelentette: a videojátékok jelentős mértékben fejlesztik az észlelési képességeket és a rövidtávú memóriát. Emellett segítik a hosszabb koncentráció elérését.

Jelenleg azon dolgozik az ONR, hogy létrehozza azokat a képzési technikákat és eljárásokat, amelyek fejlesztik a harctéri teljesítményt. Mivel napjaink amerikai katonái „jelentős kihívásokkal” néznek szembe, egyre fontosabbá válik az ország vezetése számára, hogy új technikákat alkalmazzon a kiképzés során. Perez szerint a gamerek adják a legjobb választ a 21-i századi fiatalok közül a kihívások leküzdésére.

Persze mit sem érne az egész koncepció, ha a korábban monitor előtt gubbasztó delikvens tulajdonságai jelentősen romlanának azután, hogy kirángatták a négy fal közül. Az ONR azonban korai kutatási eredményeire alapozva azt állítja, hogy a gamerek jobb képességei akár két évig is „kitarthatnak”. Vagyis a gyorsabb reflexek nem kopnak el azonnal, ami azért fontos, mert átlagosan a seregbe való belépés után egy évvel kerülnek éles helyzetben szolgálatba az amerikai katonák. Mindez ráadásul kitolható azzal, ha a gamer regruta lehetőséget kap hobbijának kiélésére „munka” közben is.

Az ONR egyelőre nem tudja meghatározni, miként van behatással az agyra és hogyan fejleszti a katonák képességét, de a videojátékok kiképzés során való alkalmazása határozottan elősegíti a folyamatot. Perez elmondása szerint jelenleg vizsgálják a mobil eszközökön való képzések és virtuális környezetben való szimulációk bevezetésének lehetőségét.

A hír kapcsán említést érdemel, hogy nem ez az első játék-kísérlet, amit az USA saját hadseregén végez. Még 2002-ben írtunk először az America´s Army szoftverről, amit kifejezetten a toborzás elősegítése végett hoztak létre, és tettek ingyenesen elérhetővé az Interneten. További részletek itt.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés