Connect with us

Hirdetés

technokrata

A 3D-s tévézés megérkezett

Smart home

A 3D-s tévézés megérkezett

Visszafordíthatatlannak tűnik a háromdimenziós tévézés forradalma – durva növekedés előtt a piac.

Az idei CES egyik legfontosabb témája a 3D-s megjelenítés volt: a képernyőből „kilógó” tartalmak lenyűgöznek mindenkit, aki először találkozik a jelenséggel. Ezt használja ki például a beleölt irgalmatlan mennyiségű amerikai zöldhasú ellenére igazi sikerfilmmé avanzsált Avatar is. Ám míg a film élvezetéhez jelenleg egy komplett moziteremre (és vetítőgépre) van szükség, a közeljövőben már otthonunkban is három dimenzióban jelennek majd meg a filmek szereplői.

Legalábbis a Displaysearch becslése szerint: a piackutató cég a tavalyi, gyakorlatilag csak marginális szintű 3D-s tévéeladások után idén már milliós nagyságrendű eladásokat prognosztizál, 2018-ra pedig az idén gazdára lelő készülékek közel ötvenszeresét (!) vizionálja a boltok polcaira. Egészen pontosan a tavalyi 200 ezres darabszám fog a Displaysearch szerint 64 millióra megugrani az évtized végére.

Mi kell a ma még szokatlan látványvilág élvezetéhez? Nos, nem is olyan sok minden. Megjelenítés szempontjából egy legalább 120 Hz-es frissítéssel bíró panel, a tévézők szeme elé pedig egy speciális szemüveg (shuttering glasses), ami „átveri” az agyunkat. A két szem számára ugyanis váltakozva jelennek meg a képek a készüléken, de olyan gyorsan, hogy azt agyunk folyamatos képnek érzékeli (szemüveg használata esetén). A szemenként egy picit eltérő képkockák így olybá hatnak, mintha a film „kinyúlna” a kijelzőről.

A technika tehát már ma is adott, bár napjaink legkeresettebb vékonyképernyős televíziói még maximum 100 Hz-et tudnak (ami nem elég). Ez azonban nemsokára változni fog, hiszen a 3D-s tévézés forradalma mostanában indul el. A Blu-ray is megkapta a harmadik dimenziót kihasználó filmek tárolásához szükséges szabványt, gyakorlatilag tehát „készen vagyunk”. Persze, aki nemrég vásárolt LCD TV-t, az mostanában biztosan nem fog ismét beruházni, de egyelőre a megjelenítendő tartalmakkal hadilábon állnak még az olyan fejlett piacok is, mint Észak-Amerika és Japán. Ahogy azonban egyre több 3D-s tévé talál gazdára, a műsorszórás is követni fogja a trendet.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés