Connect with us

technokrata

Távgyógyítás

Smart home

Távgyógyítás

A távorvoslási kísérleti programban részt vett betegek több mint 90%-a elégedett az egészségügyi távszolgáltatással.

„Nyilvánvalóvá vált, hogy világszerte igény mutatkozik a lehető legmagasabb színvonalú orvosi ellátás hatékonyabb elérésére. Sajnos ez sok esetben nem oldható meg még több orvos bevonásával. A Cisco HealthPresence olyan innovatív technológia, amely javítja a betegellátás színvonalát, leegyszerűsíti a szakemberek és betegek közötti kommunikációt, valamint kényelmes és hatékony módon gondoskodik az orvos-beteg kapcsolat megteremtéséről.” – nyilatkozta Kaveh Safavi, a Cisco Internet Business Solutions Group csoportja Global Healthcare Practice üzletágának alelnöke.

Az amerikai vállalat nemrég tette közzé a skóciai Aberdeenben valamint a kaliforniai San Joséban folyó Cisco HealthPresence program eredményeit, amelyekből kiderül, hogy a betegek több mint 90%-a elégedett a programban alkalmazott távorvoslási szolgáltatással, és másoknak is ajánlaná azt. De mi is az a Cisco HealthPresence? Olyan betegellátási modell, ahol az orvos és betege különböző – egymástól több száz, vagy akár több ezer kilométerre található – helyszínen tartózkodik. A konzultációra egy valósághű találkozást idéző videokonferencia keretében kerül sor, miközben az orvos – a HealthPresence-hez kapcsolódó távdiagnosztikai eszközök (pl. sztetoszkóp, vérnyomásmérő, pulzoximéter) segítségével – valós idejű információkat, adatokat kap a páciens állapotáról.

A Cisco HealthPresence egységet egy orvosi eszközök kezelésében jártas személy működtetheti, aki az élő, valós idejű kapcsolat révén a központban dolgozó orvos instrukció alapján kezeli a felszerelt műszereket. A szolgáltatás révén az egészségügyi szolgáltatók hatékonyabb módon – és akár országhatárokat átívelően – nyújthatnak szolgáltatásokat a sok esetben szűkös klinikai erőforrások optimális felhasználása révén, olyan betegeknek is, akik a földrajzi távolság miatt ezeket egyébként nem vehetnék igénybe.

Általánosságban elmondható, hogy ez az újfajta betegellátási modell mind a klinikai, mind az adminisztratív személyzet jelentős támogatását élvezi. A vállalat a dolgozók és orvosok pozitív visszajelzéseit követően valamennyi egyesült államokbeli irodájára ki szeretné terjeszteni a Cisco HealthPresence szolgáltatást.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek