Connect with us

technokrata

Hogyan segíti a technológia a tanítást-tanulást?

Smart home

Hogyan segíti a technológia a tanítást-tanulást?

Anélkül is be kell fektetnünk az infokommunikációs technológiákba, hogy annak eredményeit előre ismernénk.

Az Egyesült Királyságban előtérbe került az infokommunikációs technológiák (IKT) iskolai alkalmazásának kérdése. A témában fontos megállapításokat tevő Stevenson-jelentés megállapította, hogy ha Nagy-Britannia az élvonalban akar lenni a 21. században, úgy anélkül is be kell fektetnie az IKT-ba, hogy annak eredményeit előre ismerné.

Ötmilliárd font után, amit e technológiába fektettek, látható, hogy széles körben elterjedt a számítógépek és az azokhoz tartozó eszközök alkalmazása mind az iskolai adminisztrációban, mind az osztálytermek falain belül. Ma csaknem minden brit iskola rendelkezik széles sávú internethozzáféréssel, és több mint 2,3 millió hálózatra csatlakozott számítógép található az iskolákban (2008-as adat).

A kormányzati támogató szerepvállalás példája az a nagyszabású beruházás például, amit az interaktív iskolai táblák terén hajtottak végre. 2002-ben csak az alapfokú iskolák 37, a középfokúak 58 százalékában volt interaktív tábla. 2008-ra már 92 illetve 98 százalékra nőttek ezek az arányok. Ezeket az eszközöket az iskolák naponta, rendszeresen használják.

Egységes tanulási platform
Manapság a leggyakoribb téma már az, hogy a kormányzat célja: 2010-re minden iskolában legyen egy úgynevezett „tanulási platform”. Ez nem más, mint egy integrált oktatási és ügyviteli rendszer, amely egyesít minden hardvert és szoftvert, gondoskodik az iskolákban a külső és belső oktatási források, adatok hozzáférhetőségéről, online adattárolási lehetőségeket és eszközöket biztosít a kommunikációhoz és a szervezés területén.

Lényeges eleme, hogy minden diák hozzáférést kap az interneten keresztül egy személyre szabott „e-iskolatáskához” például a házi feladatok elvégzésére, s persze, más eszközöket is, mint például hozzáférést különféle fórumokhoz, naptárakhoz, adatbázisokhoz, valamint a tanári értékelésekhez és megjegyzésekhez.

A „tanulási platform” legfőbb célja: erősíteni a személyre szabott oktatási lehetőségeket, módot adni a lehető legtöbb információ közvetlen elérésére az osztályteremben és azon kívül, megkönnyíteni a tanárok munkáját azzal, hogy az egyes diákokra szabott visszacsatolási-visszajelzési eszközöket kapnak és speciális módon, egyéni feladatok megadásával foglalkozhatnak tanulóikkal. Mindezek mellett közvetlen adatáramlást tesz lehetővé az egyes tanulók és az iskola egészének körülményeiről egyaránt, ezáltal javítható az oktatás támogatásának megtervezése és szervezése.

Az osztálytermeken kívül lehetőséget ad az iskoláknak a kapcsolataik erősítésére például a gyermekjóléti szolgálatokkal, az egészségügyi vagy épp rendőri hatóságokkal – az iskola üzenetet vagy riasztást küldhet, videokonferenciát kezdeményezhet különféle témákban, megoszthatja információt más intézményekkel.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek