Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kinek kell a DVB-T?

Smart home

Kinek kell a DVB-T?

Tájékozatlanok a leendő felhasználók.

Decembertől már az ország területének hatvan százalékán fogható lesz a digitális földfelszíni adás (DVB-T), így akik eddig csak három csatornát fogtak, elvileg akár tíz-tizenötöt is nézhetnének. A szobaantennával tévézők legnagyobb része azonban valószínűleg még nem hallott az átállás kínálta lehetőségekről. Pedig az új technológia bevezetésének egyik célja éppen a társadalom digitális különbségeinek csökkentése lenne.

A hazai tévénézők több mint 20 százaléka, mintegy 800 ezer ember szoba- vagy tetőantennával nézi az adásokat. Felmérések szerint e csoportban többségben vannak az alacsony jövedelműek, az ötven felettiek és a kis településen élők. (Forrás: Javaslat a televíziózás és a rádiózás digitális átállásának stratégiájára.) E réteg tagjainak a legszegényebbek az infokommunikációs ismereteik, náluk található a legkevesebb digitális eszköz, és ők azok, akik a legkevésbé hajlandók költeni általában, és a telekommunikációra is. Ezért hirdetői szempontból nem különösebben vonzók. Ezzel együtt bennük is megvan az igény jobb minőségű és szélesebb szolgáltatásra. Ugyanakkor éppen a szobaantennát használók az átlagnál többet néznek tévét, akár napi hat órát is ülnek a képernyők előtt.

„A földi sugárzás még mindig tömegek számára jelenti a televíziózás egyetlen lehetőségét. Ez most, a digitális átállás pillanataiban már másoknak is olcsó és minőségi, ezért megfontolandó alternatívát kínál” – mondta a témáról az egyik legnagyobb szobaantenna-forgalmazó, a Hama Magyarország kereskedelmi igazgatója. Falus László hozzátette: „a technológiaváltás bárkinek elérhető lesz, az ehhez szükséges jelátalakító eszköz (set-top-box) árát minden érintett néhány ezer forintos egyszeri kiadás körül várja. A külföldi példákhoz hasonlóan ennek beszerzését a magyar állam is támogatja majd.”

A kizárólag DVB-T vételére alkalmas típusokat értékesítő cég tavaly 21 ezer szobaantennát adott el, és ez a mennyiség az idén további 30%-al nőtt. Igény tehát már van az új technológiára, ám a tapasztalatok szerint az érintettek zöme még mindig nem hallott a lehetőségről, miközben a digitális kísérleti adás már régóta üzemel. „Ráadásul nem csak a háztartásokban nézünk tévét” – mutatott rá a szakember. A nyaralók, víkendházak zömében az időszakos használat miatt nincs kábel- vagy műholdas előfizetés, ám televízió igen. A digitális műsorszórás ennek a – kétségkívül fizetőképesebb – rétegnek is jelentős változást jelent.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés