Connect with us

technokrata

Air France: csúcs a fedélzeti szórakoztató rendszer

Smart home

Air France: csúcs a fedélzeti szórakoztató rendszer

Az egyéni lekérésű videorendszer és a fedélzeti mobiltelefon-használat elnyeri a tetszést.

Los Angelesben a World Airline Entertainment Association (WAEA) az Air France-nak ítélte oda a 2008 legkimagaslóbb teljesítményéért járó díjat a vállalat fedélzeti szórakoztatás terén elért eredményeinek elismeréseként. Lássuk, mitől maradt tátva a száj:

Egyéni lekérésű videorendszer minden kabinban
2007. novemberében az Air France egy új video-on-demand rendszert vezetett be hosszú távú járatain, amelynek eredményeként a fedélzeti szórakoztató programjának tartalmát a tízszeresére növelhette. Az 500 órányi anyag körültekintő összeválogatásának eredményeként a kínálat számos teljesen eredeti és egyedülálló programot is tartalmaz. Az Air France így Európában összesen több mint 30.000 egyéni videorendszerrel felszerelt ülőhelyet kínál járatain.

Az új fedélzeti szórakoztató program kínálata
– 85 különböző, egyénileg lehívható film – a kínálat tartalmaz filmeket, amelyek 9 különböző nyelven (német, angol, kínai, koreai, spanyol, francia, olasz, portugál, japán) is megtekinthetők, valamint tamil, japán, brazil, stb filmeket eredeti nyelven.
– A jelenleg futó legjobb TV sorozatok (Hősök, Született feleségek, stb. évenkénti teljes évada), utazással kapcsolatos videomagazinok, a különböző kultúrákat bemutató vagy az előkelő életmóddal foglalkozó programok, stb.
– Folyamatos hírszolgáltatás az élet minden területéről: gazdasági hírek, beszámolók a rendkívüli történésekről, az Equipe TV által készített napi összefoglaló a sportvilág eseményeiről. A hírműsort a célállomástól függően különböző TV csatornák – az NHK Japán, a CCTV Kína, a KBS Korea és most már a BBC London/Los Angeles esetében – anyagaiból állítják össze. Ezenfelül, mindegyik járaton megtekinthetők a francia hírek franciául (France 2 csatorna) és angolul (Euronews csatorna). A világ fővárosainak időjárása szintén elérhető az új programban.
– Játékok és egyéb szórakoztató programok, amelyek közül minden korosztály talál kedvére valót – audio-videó programok és rajzfilmek a fiatalabb utasok számára, sakk, pasziánsz, valamint személyre szabott programok – mint például nyelvtanulás a Berlitz-szel (23 különböző nyelven) – és relaxációs gyakorlatok az idősebb utasok számára.
– Zene minden stílusban, amely segít saját zenei világunk megteremtésében; ezt támogatja 23 zenecsatorna, videoklipek és a kizárólag az Air France járatokon megtekinthető „Taratata” elnevezésű élő zenei program, amely nagy elismerésnek örvend a nemzetközi előadók körében. Továbbá, azon utasoknak, akik a repülés idejére maguk szeretnének összeállítani egy speciális programot kedvenc zenéikből, 200 CD (több mint 3.000 zeneszámmal) áll rendelkezésére.
– Rövid ismertető az Air France-ról, amely tartalmazza a cég szolgáltatásaival (felügyelet nélkül utazó kiskorúak, mozgáskorlátozott utasok, időt-megtakarító szolgáltatások, stb.), a Flying Blue törzsutas-programmal, a fedélzeten történő vásárlással, stb. kapcsolatos összes hasznos információt.

Ezenfelül, a Geovision program jóvoltából az utasok gyönyörködhetnek az alattuk elsuhanó táj szépségében azoknak a szatellit fényképeknek köszönhetően, amelyeket az Európai Űrügynökség (European Space Agency, ESA) válogatott össze kifejezetten az Air France számára.

Mobiltelefon-használat a fedélzeten
2008. januárjában szállt fel az első olyan Air France járat, amelynek utasai a navigációs eszközök megzavarásának veszélye nélkül használhatták mobiltelefonjaikat. Az új technológiát 6 hónapon át tesztelték egy Európában közlekedő Airbus 318 típusú gépen, amely a „Mobile On Air” elnevezésű fedélzeti telefonrendszerrel volt felszerelve. Kezdetekben az adatforgalmat (SMS, MMS és email) tesztelték, később azonban kiterjesztették a tesztet a hanghívásokra is. Az utasok és a személyzet észrevételeinek elemzését még nem fejezte be az Air France.

„Az Air France elindult a folyamatos innováció és az utasoknak nyújtott szolgáltatások fejlesztésének útján. Örömünkre szolgál, hogy cégünk szórakoztató programjáért elnyerte ezt a tekintélyes díjat, mert ez azt mutatja, hogy a légiközlekedési iparág elismeri erőfeszítéseinket” – nyilatkozta Patrick Roux, az Air France Marketing osztályának alelnöke.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek