Connect with us

Hirdetés

technokrata

Valójában ki „nyerte” a Bajnokok Ligáját?

Smart home

Valójában ki „nyerte” a Bajnokok Ligáját?

A BL döntő gazdasági hatása 267 millió euróra tehető, melyből 45 millió jut az orosz fővárosnak.

A MasterCard megbízásából készült tanulmány szerint több mint 108 millió euró volt a tétje a moszkvai Luzhniki stadionban elmúlt este megrendezett Bajnokok Ligája döntőnek. A BL történetében első angol-angol finálé győztes csapata, azaz a Manchester United, elsősorban játékosállományának értéknövekedéséből, a kupával járó díjazásból, a szponzori szerződésekből valamint a televíziós közvetítési díjakból remélhet jelentős bevételt, de a vesztes csapatnak sem kell szégyenkeznie: a MasterCard becslése szerint a Chelsea-nak 38 millió eurót hozhat a „kudarc”.

A teljes BL sorozat bevételét nézve még látványosabbak a számok. A kutatást irányító Simon Chadwick sport-gazdasági szakértő szerint a Manchester United és a Chelsea már a finálé előtti BL szereplésből is 38 millió eurós bevételt könyvelhetett el. Ennek megfelelően a moszkvai döntő győztese, a MU, összesen 146 millió euró pluszban zárta a bajnokságot.

A 2007-es BL döntő tétje kevesebb volt – mutatott rá a kártyatársaság megbízásából készült tanulmány. Athénban mindössze 100 millió eurós bevétel reményében csapott össze az akkori két döntős, az AC Milan és a Liverpool. A jelentős summát végül a „Rossoneri” néven is emlegetett olasz csapat vihette haza.

„Egy győztese már eleve volt a mérkőzésnek – mondta Chadwick – ez pedig az orosz főváros.” A kutató szerint Moszkva mintegy 44,5 milliós bevételhez juthatott, jóllehet a görög fővárosnak 2007-ben még be kellett érnie 26 millió euróval.

Rövidtávon Moszkva bevételének legnagyobb része a foci-rajongók különböző vendéglátóhelyeken, üzletekben, szállodákban, helyi látványosságoknál, fogadó irodákban költött pénzéből származik, de hosszú távon a város profitálhat a növekvő turizmusból és abból, hogy nagyobb eséllyel rendezhet hasonló „mega rendezvényeket” a jövőben.

A MasterCard megbízásából készült kutatás úgy becsülte, hogy körülbelül 42.000 drukker utazott a szigetországból az orosz fővárosba és több mint 20 millió brit követte otthonról a mérkőzést. A döntőt világszerte mintegy 100 millióan látták.

Simon Chadwick szerint a 2008 UEFA Bajnokok ligája nem csupán a legnagyobb díjazású klub bajnokság a kontinensen, de üzleti hatása – mely mindent összevetve 267 millió euróra tehető – egy rangra emeli a világ legnagyobb sporteseményeként számon tartott Superbowl-val, az NFL amerikaifutball-bajnokság döntőjével.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés