Connect with us

technokrata

Valójában ki „nyerte” a Bajnokok Ligáját?

Smart home

Valójában ki „nyerte” a Bajnokok Ligáját?

A BL döntő gazdasági hatása 267 millió euróra tehető, melyből 45 millió jut az orosz fővárosnak.

A MasterCard megbízásából készült tanulmány szerint több mint 108 millió euró volt a tétje a moszkvai Luzhniki stadionban elmúlt este megrendezett Bajnokok Ligája döntőnek. A BL történetében első angol-angol finálé győztes csapata, azaz a Manchester United, elsősorban játékosállományának értéknövekedéséből, a kupával járó díjazásból, a szponzori szerződésekből valamint a televíziós közvetítési díjakból remélhet jelentős bevételt, de a vesztes csapatnak sem kell szégyenkeznie: a MasterCard becslése szerint a Chelsea-nak 38 millió eurót hozhat a „kudarc”.

A teljes BL sorozat bevételét nézve még látványosabbak a számok. A kutatást irányító Simon Chadwick sport-gazdasági szakértő szerint a Manchester United és a Chelsea már a finálé előtti BL szereplésből is 38 millió eurós bevételt könyvelhetett el. Ennek megfelelően a moszkvai döntő győztese, a MU, összesen 146 millió euró pluszban zárta a bajnokságot.

A 2007-es BL döntő tétje kevesebb volt – mutatott rá a kártyatársaság megbízásából készült tanulmány. Athénban mindössze 100 millió eurós bevétel reményében csapott össze az akkori két döntős, az AC Milan és a Liverpool. A jelentős summát végül a „Rossoneri” néven is emlegetett olasz csapat vihette haza.

„Egy győztese már eleve volt a mérkőzésnek – mondta Chadwick – ez pedig az orosz főváros.” A kutató szerint Moszkva mintegy 44,5 milliós bevételhez juthatott, jóllehet a görög fővárosnak 2007-ben még be kellett érnie 26 millió euróval.

Rövidtávon Moszkva bevételének legnagyobb része a foci-rajongók különböző vendéglátóhelyeken, üzletekben, szállodákban, helyi látványosságoknál, fogadó irodákban költött pénzéből származik, de hosszú távon a város profitálhat a növekvő turizmusból és abból, hogy nagyobb eséllyel rendezhet hasonló „mega rendezvényeket” a jövőben.

A MasterCard megbízásából készült kutatás úgy becsülte, hogy körülbelül 42.000 drukker utazott a szigetországból az orosz fővárosba és több mint 20 millió brit követte otthonról a mérkőzést. A döntőt világszerte mintegy 100 millióan látták.

Simon Chadwick szerint a 2008 UEFA Bajnokok ligája nem csupán a legnagyobb díjazású klub bajnokság a kontinensen, de üzleti hatása – mely mindent összevetve 267 millió euróra tehető – egy rangra emeli a világ legnagyobb sporteseményeként számon tartott Superbowl-val, az NFL amerikaifutball-bajnokság döntőjével.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek