Connect with us

technokrata

Peking felkészült a rohamra

Smart home

Peking felkészült a rohamra

A pekingi repülőtér rendszere teljes terheléssel is sikeresen működik.

A pekingi nemzetközi repülőtér (PEK/ZBAA) 3. terminálján megépített rendszer az egyik legnagyobb és legmodernebb a világon. Óránként akár 19.200 darab poggyászt is képes szortírozni és szállítani. A Beijing Capital International Airport (BCIA), a repülőtér üzemeltetője ezzel felkészült a légiutasok rohamára.

Az üzembeállítás két szakaszban történt. Február 19-én 10%-os terheléssel indították el a rendszert, március 26-a óta pedig teljes kapacitással képes működni. Naponta 90.000 utast kezelnek. A 3. terminál beindulásával az eddigi évi 30 millió utasról 66,5 millióra nő a pekingi repülőtér kapacitása, és ezzel nemzetközi csomóponttá (hub) válik Az eddigi növekedést extrapolálva 2012-re évi 100 millió utast várnak a kínai fővárosban. Ezért a BCIA megkezdte egy újabb terminál építését, és már terveznek egy újabb repülőteret is Peking déli részén.

Jelenleg 330 jegykezelő pult kapcsolódik a kereken 68 km összhosszúságú, nagysebességű tálcás (tray) csomagszállító rendszerhez. A rendszer – az utas számára láthatatlan módon – több szinten működik. A T3A terminál jegykezelő pultjaitól 36 km/óra sebességgel utaznak a csomagok egy 2,2 km hosszú alagúton keresztül a nemzetközi T3B terminál berakodó karusszeleihez. A rendszer a tálcás konvejorok, szalagos konvejorok és billenőtálcás (tilt-tray) szortírozó állomások kombinációjából áll, amelyet egy bonyolult számítógépes anyagáramlás-vezérlő rendszer irányít. A rendszer ún. minimális átszállítási időt (minimum connecting time) garantál, ami azt jelenti, hogy egy poggyászdarab 25 percen belül eljut egy parkolóhelyre beállt géptől ahhoz a startra készülő másikig, amellyel tovább kell utaznia.

A Siemens poggyászkezelő rendszerbe (baggage handling system, BHS) több mint 9.000 Siemens motor van beépítve, amelyeket 109 darab Simatic S7 programozott vezérlő (plc) irányít. A rendszer megbízható és folyamatos működését, valamint a megkívánt átbocsátóképességet a gondosan összehangolt szállító-, hajtás- és információtechnika teszi lehetővé. A projekt értéke 170 millió eurót tett ki. A projekt során az egyik legnagyobb kihívás a rendkívül rövidre szabott idő volt. Ilyen nagyságrendű repülőtéri rendszerek magvalósítása általában mintegy 5 évet vesz igénybe.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek