Connect with us

technokrata

Überautó: zéró kibocsátás?

Smart home

Überautó: zéró kibocsátás?

A koncepcióautó 2008. márciusában mutatkozik be a Genfi Autószalonon.

Az autókat úgy tervezték, hogy nagy sebességgel is tudjanak menni, feleslegesen – elég csak az utak állapotát szemügyre venni – emiatt úgy kellett megépíteni őket, hogy ellenálljanak az ilyen nagy irammal végbemenő ütközéseknek. Ennek köszönhető, hogy a szükségesnél jóval nehezebbek (légzsák, acéllal megerősített gyűrődési zónák), üzemanyag-felhasználásuk az optimálistól fényévekre van, és túl sok káros anyagot bocsátanak ki.

Tény, hogy a zöldek fókuszában leginkább a személygépkocsik vannak, noha ezek mindössze a rendelkezésre álló energia 15-20 százalékát használják el, és nem titok, hogy egy nagy adatközpont által fogyasztott energia elegendő lenne egy 30-40 ezres város ellátására.

A LifeCar célja, hogy megmutassa, null-emissziós autóval is élvezet a vezetés. A teljesítmény és az üzemanyag takarékosság eme látványos kombinációja pedig kellően kifejezi vezetőjének környezettudatos magatartását. Ami pedig a pláne benne, hogy csinosabbra sikeredett, mint társai. Noha szemből olyan, mintha egy Rolls-Royce hűtőrács akadt volna az elejére, de oldalról nézve azt látni, hogy a jövőből érkezett.

Valami mégis azt súgja, hogy a sportautókat nem seperi le egyhamar, nagyrészt azért, mert az olaszok szeretik Lamborghini-jeiket, a britek Bentley-jeiket, a németek pedig Porsche-ikat.



Szólj hozzá!

További Smart home

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Hirdetés
Hirdetés

Kütyük

Dotkom