Connect with us

technokrata

350 kilométer intelligencia

Smart home

350 kilométer intelligencia

A legbiztosabb és legkényelmesebb haladás.

A Siemens működés- és forgalomirányító rendszert szállít 57 millió euró értékben a Fekete tenger török partján építendő autópályához. Ennek mentén összesen 29 alagút lesz, melyekhez a Siemens egy központi vezérlő állomást és hét alállomást telepít, továbbá a teljes műszaki infrastruktúrát, beleértve a forgalomirányítás, a tűzvédelem és -oltás, az áramellátás, világítás és szellőzés rendszereit, valamint kommunikációs és kamerás megfigyelő berendezéseket az automatikus esemény-rögzítéshez. Ez lesz a világ egyik legmodernebb autópályája a forgalom-menedzsment/irányítás tekintetében. Az elkészült projektet 18 hónap múlva kell átadni a török autópálya-hatóságnak (Karayollari Genel Müdürlügü, KGM).

A KGM 350 kilométer hosszban építi a négysávos autópályát a part mentén a grúz határ irányába, a meglévő kanyargós út kiváltására, illetve a növekvő távolsági teherforgalom igényének kielégítésére. Az összesen 29 alagútból 23-at (összesen több mint 28 kilométer hosszban) a Siemens szerel fel, a meglévő, többi hatot (9 kilométer hosszban) pedig egyesíteni kell a teljes rendszerrel.

A Siemens rendszer magja az integrált Sitraffic ITCC működés- és forgalomirányító központ lesz, amelyet Trabzon városban rendeznek be. Innen fogják valamennyi alagút megfigyelését és irányítását koordinálni, továbbá a világítás, szellőztetés, áramellátás és tűzvédelem feladatait is kézben tartani. A folyamatos működést szükség-áramforrásokkal (generátorokkal) ellátott megszakításmentes áramellátás és szivattyú-állomások fogják biztosítani. A fő- és alállomások valamint a transzformátorházak megépítését is a Siemens vállalta. Az alagutak mintegy kétharmadát – különösen a hosszúakat – automatikus videó-felvételező rendszerrel szerelik fel. A 353 fix és 44 mozgatható kamera észleli és rögzíti az autópályán lévő esetleges idegen testeket, akadályokat, leálló vagy ellenirányban közlekedő járműveket, gyalogosokat, torlódásokat, csakúgy mint füstöt, és működtetik a riasztás rendszerét. Ezen túlmenően a rendszer számos egyéb adatot elemez, például a széndioxid-koncentráció emelkedését, a látótávolság csökkenését, vagy az alagúton kívüli állapotváltozásokat. Ilyen esetekben automatikusan működésbe lépnek a tárolt műveleti tervek. A világítást és a szellőztetést úgy vezérlik, hogy az a forgalom résztvevőinek a legbiztosabb és legkényelmesebb haladást biztosítsa. A járművezetőket változtatható tartalmú kijelző táblák közvetítésével tájékoztatja a kommunikációs rendszer, amely 825 hangszóró segítségével is tud közleményeket közvetíteni. A tűzvédelmi helységeket szárazoltókkal rendezik be. 275 kilométernyi üvegszálas és több mint 1.500 kilométernyi rézkábel-hálózat szolgálja majd a projekt működését.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

Dotkom