Connect with us

technokrata

Mi történik a csomagunkkal?

Smart home

Mi történik a csomagunkkal?

Gyakran bizonytalanul figyeljük bőröndünk távozását a futószalagon.

Noha a nyári napfordulóig még sokat kell aludni, a vakációzás helyszínét idejében, még a tél alatt fontolóra kell venni. Ha már tisztában vagyunk úti célunkkal, szállást, illetve repülőjegyet kell foglalunk. Természetesen a csomagolás hátramarad az utazásig, ám ez jelenti az egyik legnagyobb terhet, a szó szoros, és átvitt értelmében is. Felmerül a kérdés, hogy mit tehetünk a csomagunkba, hiszen már annyi történetet hallottunk nem megfelelően kezelt, vagy eltűnt poggyászokról, és azok fosztogatóiról. A poggyászkezelésben végbemenő innovációknak köszönhetően megnyugodhatunk az utazótáskáink biztonsága felől, ráadásul a Siemens most egyesítette a tálcás szállítószalag-technikát a keresztszalagos funkcionalitással. Ez a keresztszalagos tálca (CrossBelt-Tray) megoldás. De lássuk, mi is történik valójában!

A tálcás (konténeres) csomagtovábbító technika a nagy repülőtereken alkalmazott poggyászkezelő rendszerek lényeges építőeleme. Ugyanis lehetővé teszi a csomagok nagy sebességgel történő, biztonságos továbbítását, miközben minden egyes darab poggyász egyértelműen azonosítható és nyomon követhető. Nagy kiterjedésű, különösen pedig a több terminálos repülőtereken csak így lehet a poggyászokat rövid – az elvárt rövid átszállási időt (connecting time) betartó – időn belül célba juttatni.

A keresztszalagos szortírozók jól beváltak az áruelosztó logisztikai rendszerekben a konvejorszalagra való felhordásnál, illetve a róla való letöltésnél (ráadásul kis alapterületet foglalnak). Ehhez a konvejorszalag által mozgatott tálcákat (konténereket, tartályokat) vályú-alakúra képezik ki, a keresztszalag ehhez illeszkedően konkáv görbületű. Ez biztosítja a csomagok biztos fekvését menet közben. A tálcába integrált keresztszalagnak köszönhetően a csomagok „kirakodáskor“ szintben hagyhatják el a tálcát, ahelyett, hogy a tálca billentésével, azaz kiborításával távoznának egy oldalirányú csúszdán a konvejorról. (A billenőtálcás megoldás hátránya, hogy bonyolult és nem eléggé megbízható billentő mechanizmust igényelnek, a csomag csúszdán való mozgása nehezen irányítható, a csúszdák maguk pedig sok helyet foglalnak). A „berakodás”, a ráhordó szortírozó állomásokon („zsilipeken”) történik, amelyek ugyancsak szállító szalag formájában működnek. Így elmarad a tálcák fölülről való betöltése (top load). A mozgó tálcákra való ráhordás és a leszállítás dinamikusan történik, akár 1,5 m/másodperc sebességgel mindkét oldalon.

A keresztszalag hajtása tisztán mechanikusan történik fogasszíjjal és fogaskerék-előtéttel (áttétellel). Ez a passzív meghajtás feleslegessé tette a csúszóérintkezős áram-hozzávezetést és a drága lineáris motorokat. A keresztszalagot a vályú-pályában a ki-berakodó állomások közelében lévő fogasszíjas meghajtás mozgatja. A ki-berakodás pontos szinkronizmusát egy nagy teljesítményű Siemens Sinamics hajtásszabályzó biztosítja. A vályús tálcák súlyban és méretben megfelelnek a Siemens eddigi, klasszikus tálcás konvejor-rendszereinek – így a meglévő rendszerek is megtarthatók illetve felszerelhetők az új technikával. A kombinált tálca-keresztszalagos megoldás különösen a nagyszámú, egymástól távol eső transzferponttal működő rendszerekben előnyös.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek