Connect with us

technokrata

Bolygómentő vízió

Smart home

Bolygómentő vízió

A nagy változás mindig egy kicsiből indul.

A Royal Philips Electronics bejelentette azt a célkitűzését, hogy a vállalat 2012-ig az úgynevezett „zöld”, , környezetbarát termékeiből származó bevételét a teljes forgalom 30%-ára emeli, összehasonlítva a 2006. évi 15%-kal. Ez az elkötelezettség a Philips legújabb EcoVision (ökológiai jövőkép) programjának része, amely középpontjában a vállalat termékei és működési egységei energiafelhasználásának csökkentése áll.

A Philips negyedik EcoVision programjának további célja, hogy a vállalat működésének energiahatékonyságát 25%-kal növelje, illetve, hogy az elkövetkező öt évben megduplázza, és így 1 milliárd euróra növelje a „zöld”, termékek fejlesztésére fordított befektetéseket. Ezek a célok többek között azt jelentik, hogy 2008. végére a vállalat valamennyi irodáját energiahatékony világítási rendszerrel szereli fel, illetve a gyártás és a disztribúció során is tovább csökkenti az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását. Ezen felül a vállalat felhívja dolgozói figyelmét a munkakörnyezetükkel kapcsolatos környezettudatosságra.

A Philips „zöld”, termékei jelentős környezetkímélő előnyöket biztosítanak a fogyasztók, a felhasználok és a társadalom számára azokon a legfontosabb területeken, mint például az energiafelhasználás, a csomagolás, a veszélyes anyagok, a súly, az újrahasznosíthatóság és az élettartam.

Gerard Kleisterlee, a Philips elnök-vezérigazgatója mondta egy a munkatársaknak címezett levelében: „Hiszünk abban, hogy a nagy változás mindig egy kicsiből indul, és mindnyájan hozzájárulhatunk bolygónk megmentéséhez. Továbbá meggyőződésünk, hogy azok a vállalatok lesznek a jövő győztesei, amelyek a gazdasági növekedést és a környezet védelmét összekapcsolják, és képesek hosszú távú előnyöket biztosítani Önöknek mint munkatársainknak, ügyfeleinknek, partnereinknek és részvényeseinknek.”

Barbara Kux, a vállalat Csoport Ügyvezető Bizottságának tagja és a Fenntarthatósági Tanács elnöke így nyilatkozott: „Olyan vállalat kívánunk lenni, amely összetett problémákra, amilyen például a fenntartható fejlődés, kínál megoldásokat. Ezek a megoldások néha egyszerűek, máskor átfogóbb megközelítést igényelnek. Azonban egy dolog biztos: a környezetvédelem és az energiahatékony innovációk iráni elkötelezettségünk kulcsfontosságú jellemzője lesz az elkövetkező évek fejlesztéseinek, mely értéket teremt mind a bolygónk, mind pedig a vállalatunk számára.”

Az energia hatékony világítástechnikai megoldások mellett a Philips „zöld”, termékportfoliója orvosi műszereket, szórakoztató elektronikai termékeket, valamint háztartási és szépségápolási cikkeket is tartalmaz. A Philips www.asimpleswitch.com kampánya a széles közönség számára mutatja meg, hogy az energiahatékony megoldások egyszerűek és könnyen végrehajthatók. A kampány júliusi kezdete óta a weboldalt látogatok több mint 3,3 millió darab hagyományos izzó korszerű, energiahatékony változatra történő cseréjét ígérték meg.

Ezeket a törekvéseket nagyban segítheti, ha az Európai Unió azonnali hatállyal eltörli a kínai termékekre 2001-ben kivetett dömping vámot. Az európai gyártók – Philips, Sylvania (SLI) és General Electric (GE) – a felső kategóriás termékek előállítására összpontosítanak, míg az alacsonyabb kategóriájú energiatakarékos lámpák gyártását Kínába helyezték. A piaci igények erős növekedése miatt az európai gyártók felgyorsították beruházásaikat az EU területén található – prémium kategóriás termékeket előállító – gyáraikban, miközben az alacsonyabb kategóriás termékek iránti igényt a Kínába helyezett gyártással tudják megoldani. Az Unió területén működő teljes gyártókapacitás kevesebb mint 100 millió darab, míg az Európai Unióban mutatkozó igény idén nem kevesebb mint 400 millió darab, és ez a szám nagy valószínűséggel növekedni fog, ezért a kínai import elkerülhetetlen. A Kínából származó kompakt fénycsövek (CFLi) többségét négy európai gyártó (Osram, GE, Sylvania és Philips) importálja nagy kereskedelmi láncokkal együtt, így a termékeknek szigorú környezetvédelmi és minőségi előírásoknak kell megfelelniük.

A Philips EU-n belüli beruházásait és munkahelyeit egyáltalán nem fenyegeti a dömping vám eltörlése: a Lengyelországban található két kompakt fénycső gyárában a vállalat jelenleg 900 munkavállaló foglalkoztat, és ez a szám jelentősen növekedni fog az új gyártósorok üzembe helyezésével, melyet az energiatakarékos kompakt fénycsövek iránt megnövekedett igény tett szükségessé. A 25 millió eurós beruházás eredményeképp a Philips 2008-ra megduplázza termelő kapacitását lengyelországi gyáraiban.

A szeptemberben közzétett Dow Jones Fenntarthatósági Index alapján a Philipsnek immár az egymást követő negyedik évben sikerült környezetvédelmi teljesítményét javítania: az értékelés szerint a Személyes és Háztartási Termékek kategóriában a vállalat világelső lett. Ez az elismerés hűen tükrözi, hogy a Philips továbbra is folytatja az energiahatékony és az öko-barát termékek iránti egyre növekvő keresletben rejlő lehetőségek kiaknázását.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek