Connect with us

technokrata

Nem a DirectX 10-re

Smart home

Nem a DirectX 10-re

A Half-Life fejlesztője nem (sem) hajlandó áttérni.

Mivel a Windows Vista teljesítménybeli problémák miatt nem aratott osztatlan sikert a PC-s játékok rajongói között, ezért a felhasználók zöme még mindig Windows XP alatt játszik. Ennek egyenes következménye, hogy ez a csoport még nem használja a következő generációs DirectX standardot, hiszen azt a Microsoft csak és kizárólag Vistára készítette el. Az architektúrális változtatások miatt ugyanis a korábbi operációs rendszerre való implementálás rengeteg erőforrást vont volna el más fejlesztésektől. Redmond emiatt egyáltalán nem is tervezi a DirectX 10 megjelentetését Windows XP-s környezetben.

Ezt felismerve a Valve úgy döntött, hogy egyelőre kivár az új standardra való áttéréssel. Az olyan sikerjátékok, mint a Half-Life, atyjának tekinthető vállalat saját statisztikával rendelkezik a PC-s játékokat kedvelő internetezőkről. Steam online terjesztőrendszere ugyanis elemzést készít a becsatlakozó felhasználók PC-inek hardveres komponenseiről, és játékok szempontjából érdekes szoftveres analizálást is lefuttat. Ennek a folyamatosan frissülő mérőrendszernek köszönhetően kiderült, hogy a Steamet látogató játékosoknak mindössze körülbelül 8 százaléka használ Vistát, 90 százalékuk pedig még mindig Windows XP alatt szórakozik.

Napvilágot látott az a tény is, hogy hardveres fronton jobb a helyzet – de nem sokkal. Az online disztribúciós rendszerbe bejelentkező PC-k 11 százaléka tartalmaz DirectX 10-es videokártyát. Érdekes ugyanakkor megjegyezni, hogy nem feltétlenül annak van Vistája, akinek DX 10-es GPU-ja: az átfedés mindössze a felhasználók 2,31 százalékára igaz. Tehát egyelőre marginális tényező azoknak a tábora, akik a Microsoft legújabb asztali operációs rendszerét és vadonatúj grafikus gyorsítót is használnak egyszerre.

„Sokkal több ügyfelünk rendelkezik DX 10-es hardverrel, amely Windows XP-t futtat, mint Windows Vistával. Ha megpróbáljuk kihasználni ezeknek a hardvereszközöknek az erejét, akkor a felhasználók azt kérik, hogy mindenképpen működjön DX 9-en is.” – indokolta Gabe Newell, a Valve Software alapítója és vezetője egy interjúban, hogy miért nem tárták ki karjukat a DirectX 10 felé. Ezzel ráadásul a fejlesztőgárda nincs is egyedül: például a Doom és Quake játékokról ismert Id Software alapítója, John Carmack korábban szintén az új platformtól való ideiglenes távolmaradásról nyilatkozott. Carmack akkor azzal a magyarázattal szolgált, hogy napjaink legkedveltebb konzoljainak nagy része (Xbox 360, Playstation 3) olyan grafikus chipekkel dolgozik, melyek funkcionalitása a DirectX 9-ben használt 3.0-s shader modellel analóg; vagyis egyszerűbb a fejlesztés, ha csak a kilencedik generációt használják.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd