Connect with us

technokrata

Hibrid prototípus, amelynek jövője van

Smart home

Hibrid prototípus, amelynek jövője van

Szoftver szabályozza az energia-áramlást a villamos és a dízel hajtás között.

Megjelent az MAN által kifejlesztett dízel-elektromos hibrid autóbusz, mely Siemens-hajtástechnikával van felszerelve. A prototípus, amely többek között speciális fékenergia-visszanyerő rendszerrel is rendelkezik, akár 25%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a hagyományos buszok. A hajtás rendszere sorozatgyártású komponensekből tevődik össze, így a busz sorozatgyártása is reális eséllyé vált, amit az MAN tervei szerint 2010-ig valóra is váltanak.

A belső égésű motor mellett a hibrid járműnek villanymotorja is van, amely induláskor mozgásba hozza azt. Ez az elrendezés különösen jó hatással van a fogyasztásra a stop-go jellegű városi közlekedésben és csúcsforgalomban. A villanymotor generátorként is működik. Fékezéskor a mozgási energia nem vész el, hanem elektromos energiává alakul, amely eltárolódik és később a jármű hajtására felhasználható.

Az MAN specialistáival együttműködésben a Siemens Automatizálás és hajtások (A&D) ágazata a dízelmotort összekapcsolta egy elektromos energia-blokkal, amely generátorokból, frekvencia-váltókból, hajtómotorokból és az erőátvitel komponenseiből áll. A rendszert a Lion´s City Hybrid busz-prototípusba építették tesztelés céljából, amely Nürnbergben jár. A motor fordulatszámától függően az A&D energiamenedzsment-szoftvere szabályozza az energia-áramlást a villamos és a dízel hajtás között, és az erőátvitel útján adja rá az energiát buszt hajtó tengelyre. Különleges, nagy teljesítményű kondenzátorok tárolják a villamos energiát és szállítják a jármű mozgásba hozásához szükséges mennyiségben. A kísérleti jármű sikeresen működik, és az MAN abban bízik, hogy legkésőbb 2010-ben megkezdődhet annak európai sorozatgyártása. Időközben már a harmadik MAN-Siemens hibrid buszt is útra bocsátották Nürnbergben. De nem csak ezek vannak felszerelve Siemens technikával: jelenleg 1000 hibrid busz fut az utakon, amelyekben mintegy 30 projekt keretében tesztelik az A&D rendszerét.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek