Connect with us

technokrata

Notebookmárka: 15 éve szeretjük

Smart home

Notebookmárka: 15 éve szeretjük

Melyik márka mellett hűek vásárlói már 1992 óta?

2002-ben beszámolhattunk a Thinkpadek tízedik születésnapjáról – idén pedig elérkezett az idő, hogy a márka fennállásának tizenötödik évét is megünnepelhessük. Ez nagyon ritka alkalom a notebookok között – a Thinkpad ezzel az eredménnyel rekordtartó, hiszen egyetlen olyan laptopbrand sem létezik ma a világon, amelyet már 1992-ben is lehetett kapni.

Természetesen sok változáson ment át az elmúlt másfél évtized alatt a márka. A 90-es évek elején, amikor a noteszgépláz még sehol sem volt (az emberek többsége annak is örült, ha desktop PC-hez hozzá tudott férni itt Közép-Európában, nem hogy sajátot vehetett volna), jelent meg az IBM 2521-es (amit később 700T-re neveztek át). Igaz, a júliusi bemutatón még a Kék Óriás mérnökei, vezetői sem gondolták volna, hogy a kis géppel örökre belevésik magukat a számítástechnika történelemkönyvébe. Ha megnézzük az első példányt, azt láthatjuk, hogy az akkori technika lehetőségeinek ellenére meglepő hasonlóságot mutat (legalábbis külső szempontjából) az első Tábla PC-khez – holott ez utóbbiak csak az ezredforduló után kezdtek megjelenni a piacon.

Öt éve egy nem hagyományos modellbemutatóra hívta meg partnereit az IBM, hogy megünnepelje a tízedik születésnapot. Idén azonban a márka már nem a Kék Óriás tulajdona: a kínai Lenovo néhány éve szőröstül-bőröstül felvásárolta az International Business Machine számítógépfejlesztő és -gyártó üzletágát (elsőként az asztali PC-ket szerezte meg, majd később a noteszgépek is a távol-keleti vállalat kezére jutottak). A márkanév viszont megmaradt – olyan erős brand a Thinkpad, hogy a kínaiak nem is gondoltak megszüntetésére.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek