Connect with us

technokrata

Nem szigetelődnek el a gamerek

Smart home

Nem szigetelődnek el a gamerek

A videojátékok elrabolják az időt az olvasástól és a házi feladattól.

Azok a fiúgyermekek, akik videojátékokkal játszanak, az iskolai napokon harminc százalékkal kevesebb időt töltenek olvasással; a lányok pedig 34 százalékkal kevesebbet töltenek a házi feladatuk elkészítésével, mint azok a társaik, akik nem játszanak ilyen játékokat – állítja egy frissen megjelent amerikai tanulmány.

„A játékosok ugyan kevesebb időt töltenek olvasással és tanulással, ám nem foglalkoznak kevesebbet a családjukkal vagy a barátaikkal, és nem töltenek kevesebb időt sporttal vagy más szabadidős tevékenységgel” – mondta Hope Cummings a Michigani Egyetemről, a tanulmány szerzője.

A tanulmány az amerikai orvosok növekvő aggodalmát fejezi ki a videojátékok hosszú távú hatásaival kapcsolatban.

Előző vizsgálatok összefüggésbe hozták a hosszadalmas játékidőt a koncentrációs képesség csökkenésével és a gyenge tanulmányi eredményekkel. Sőt, néhány orvos azt állította, hogy a videojátékok beavatkoznak a szociális fejlődésbe, és függőséget okoznak.
Cummings és a Texasi Egyetem szakembere, Elizabeth Vandewater azt szerette volna látni, hogyan befolyásolja a játék a tudományos előmenetelt és a szociális kapcsolatokat.

Az adatokat 2002-ben gyűjtötték egy 10 és 19 év közötti, az amerikai nemzetet reprezentáló mintából. A gyerekeknek egy véletlenszerűen kiválasztott iskolai és egy hétvégi napjukat kellett naplózniuk.

Az 1.491 résztvevőből 534 volt serdülő, körülbelül 36 százalék játszott videojátékot, és 80 százaléka fiú volt.

A kutatók azt találták, hogy egy átlagos fiú 58 percet játszik egy hétvégi napon, hét közben pedig egy óra 37 percet. A minták alapján a lányok átlagosan 44 percet játszanak a hétvégi, és egy óra 4 percet az iskolai napokon.

Ezek alapján Cummings és kollégái azt tapasztalták, hogy a videojátékok használata kevesebb időt hagy az olvasásra és a házi feladatra. Hogy e kettő közül ki, melyiket teszi félre a játék kedvéért, abban éles különbség fedezhető fel a nemek mentén.

„Az olvasás csak a fiúknál csökken, a házi feladatra szánt idő pedig kizárólag lányoknál” – nyilatkozta Cummings egy telefon interjúban.

„Az eredményeink egyáltalán nem támasztják alá azt a vélekedést, hogy a videojátékosok szociálisan elszigetelődnek” – írják a szerzők.

A tanulmány azt is kimutatta, hogy bár a rendszeres videojáték valóban zavaró tényezőként hat a tanulásra, ám a jegyekben ez csak ritkán mutatkozik meg.

Bár a játékosok kevesebb időt töltenek olvasással és tanulással, szinte mindegyiknek van olyan tantárgya, amelyben a magasabb szintű tudásra vágyók kevés időt töltenek a házi feladatokkal.

„A játékosok esetleg hatékonyabbak a házi feladatok teljesítésében, aminek eredményeképp kevesebb időt töltenek el vele. Sokkal mélyebbre kell még ásnunk, hogy megértsük, mi történik” – mondta.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek