Connect with us

technokrata

Tervezzük meg karóránkat a fotelből

Smart home

Tervezzük meg karóránkat a fotelből

Tökéletes karórát szeretne? Az Internet segítségével könnyen megtalálható a csukló áhított dísze – legyen az új, használt, antik, vagy egyedi darab…

Amellett, hogy számos típusú és évjáratú karóra kapható, az óragyűjtők és enthuziaszták által tanúsított nagyfokú érdeklődés mutatja leginkább, hogy a kívánt időmérőre rátalálni a weben soha nem volt könnyebb, mint most, az olyan jól ismert online piacterek révén, mint amilyen az Amazon.com, az eBay, vagy a Vatera. Ám az apróbb órakészítők szintén betörtek a webre egy újszerű megközelítésnek köszönhetően, ami nem más, mint a vásárló által tervezett, igény szerint kialakított, 10 napon belül kézbesített kronométer.

A Genfben található svájci órakészítő, 121TIME kiskereskedelmi üzletek nélkül működik a városban, ám online áruháza, a www.121time.com, testre szabott és egyedi svájci órákat kínál nagy mennyiségben.

Daniel Morf, a 121TIME egyik tulajdonosa elmondta: „Különlegesek vagyunk. A technológia révén lehetővé tesszük, hogy a fogyasztók megalkothassák saját órájukat.”

Bár Hollandia nem éppen karóráiról híres, mint Svájc, a szintén órakészítéssel foglalkozó Blancier ugyancsak egyedi tervezéssel csalogatja a webfelhasználókat a www.blancier.nl oldalára, ahol hét különböző szerkezet, ugyanennyi foglalat, és kilenc óralap közül lehet válogatni.

Tulajdon szüleményünk létrehozása korántsem új keletű. A Nike Inc. sportszergyártó például lehetőséget ad vásárlói számára a kívánt cipő és ruházat testre szabására és megrendelésére NIKEiD internetes oldalán, a nikeid.nike.com-on keresztül. A web-alapú óratervezés mindeddig nem nagyon ütötte fel a fejét, mivel az órakészítés esetében, csakúgy mint az ékszereknél is, a legtöbb ember szereti megfogni, kezébe venni a terméket, megnézni, hogyan is mutat majd rajta.

Az eladások tekintetében természetesen a 121TIME nyomába sem érhet az olyan ikonikus órakészítőknek, mint a Rolex, Patek Philippe, Jaeger-LeCoultre, Panerai, Omega, Vacheron Constantin és a Swatch, melyek csak tavaly 13,7 milliárd svájci frank (11,36 milliárd amerikai dollár) értékben exportáltak órát.

Daniel Morf, és tulajdonostársa, Frederic Polli elmondása szerint a 121TIME mindössze 10 ezer órát adott el 2001 óta. Bár a 300 és 1000 dollár közötti árfekvéssel nem lehet megváltani a világot, de a két üzletember szerint a webes platform révén lehetőségük van a vállalkozásukat globális szintre fejleszteni, elkerülve az árakat felduzzasztó viszonteladói hálózatokat.



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek