Connect with us

technokrata

Lassan már olvasni sem muszáj

Smart home

Lassan már olvasni sem muszáj

Készülnek a szöveg értelmét figyelembe vevő kategorizálási eljárások.

2007 végén készül el a végleges változata annak a kutatás-fejlesztési projektnek, amelynek keretében dokumentumok automatikus rendezését, kategorizálását valósítják meg természetes nyelvfeldolgozási technológiákkal angol nyelven. A projektben többek között az MTA Nyelvtudományi Intézetével és a SZTAKI-val dolgoznak együtt, feladatuk a szöveg értelmét figyelembe vevő kategorizálási eljárások készítése, és a technológia alkalmazásokba történő beépítése. A projektet az NKFP támogatja több mint 110 millió forinttal a 2/051/04 számú támogatási szerződés alapján. A projekt eredményeként a cég olyan portált tud ügyfelei számára ajánlani, amelyen a megjelenített dokumentumok rendezése automatikusan történik. Egy gépi e-mail címre kell elküldeni az anyagokat (Word, HTML stb. fájlokat), amelyeket az intelligens kategorizáló elolvas, és az anyagot besorolja a megfelelő kategóriákba. Ehhez előzőleg elolvassa az egyes kategóriák korábbi anyagait, hogy megtanulja, melyik kategória mire való. A rendszer olyannyira intelligens, hogy képes különbséget tenni az azonos kulcsszavakat is tartalmazó, de különböző értelmű szövegek között. A projekt 2007 végéig tart, amikorra a végleges változat is elkészül.

Az intelligens dokumentum feldolgozást két másik alkalmazásba is beépítik ennek a projektnek a keretében. Az egyik egy e-mail rendező, amely a felhasználó postaládájába érkező e-maileket automatikusan sorolja a felhasználói mappákba (a felhasználó által már korábban besorolt néhány példa alapján). A másik alkalmazás az automatikus ügyfélszolgálat: a cég honlapján a cég ügyfelei vagy érdeklődők szöveges kérdéseket tehetnek fel a cég termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatban. A kérdésekre az automata azonnal válaszol olyan módon, hogy a kérdést besorolja egy kérdés kategóriába (azonos válasszal megválaszolható kérdések egy csoportjába), majd a kategóriához tartozó, előre elkészített választ jeleníti meg a felhasználónak. Ezzel a jelenlegi „gyakori kérdések” listánál sokkal komplexebb, számos ügyféligényt kielégítő rendszert lehet építeni, amely például alkalmas a termékek használatával kapcsolatban felmerülő tanácsadásra.

A Pont rendszerház a fenti rendszereket 2007-től nagyvállalatok számára értékesíti egyedi fejlesztési és rendszerintegrációs projekt keretében (hiszen az említett technológiák még nem „dobozos” termékként állnak rendelkezésre).



Szólj hozzá!

További Smart home

Technokrata a Face-en

Tesztek