Connect with us

Hirdetés

technokrata

Gyerekközösség-építőt kínál a Disney

Smart home

Gyerekközösség-építőt kínál a Disney

Számtalan tizenéves cseveg a Pingvin klubban.

Nincs olyan tíz év alatti amerikai gyerek, aki ne rajongana a Disney-ért. Minden bizonnyal a karácsonyra kapott iPod-okra még aznap mindenki letöltötte kedven dalát, mondjuk Hannah Montana-tól, azonban ha Internet közelébe kerültek, korántsem a Disney.com-ot gépelték be. Club Penguin, ugyanis az a (web)hely, ahol amerikai gyerekek naphosszat töltik az idejüket, csinosítgatják az általuk létrehozott profiljukat, csevegnek és játszanak egy virtuális világban, ahol „sokkal több mindent lehet csinálni”, mint a valóságban.

Többek között ez volt az egyik ok, amely arra ösztökélte a Walt Disney Co.-t, hogy egy hiánypótló webes megjelenéssel szélesítse internetes kínálatát. Ennek következményeként a Disney.com tatarozáson esett át, az eredménye pedig egy olyan webes labirintus lett, amely chatszobákkal, játékokkal, és személyre szabható oldalakkal veszi célba nem csak a gyerekeket, hanem a szüleiket is. Ezzel a lépéssel a Disney az amerikai közösségépítés meghatározó irányzatává válhat. A gyerekek sok mindent kezdhetnek itt magukkal: cseveghetnek, videoklipeket nézhetnek, zenét hallgathatnak és játszhatnak – amikor csak akarnak.

A lemaradás kockázata nagy volt, mivel a gyerekek rajzottak minden olyan jelenséghez, mint például a Club Penguin, a Neopets vagy akár a MySpace. A Disney-nek pedig volt min dolgoznia: a site ormótlan, idejétmúlt volt, és egyáltalán nem tükrözte a pezsgő mesevilágot vagy annak izgalmas karaktereit. Ám a vállalat nem először akadt fenn életében: a kilencvenes évek végén a tinédzserek elpártoltak a Disney-től, mert unalmasnak és dedósnak találták. A Disney több eszközzel, mint például Hannah Montana, és csak nagy erőfeszítések révén tudta visszaszerezni elvesztett közönségét, ám a weboldalt kifelejtették.

Bob Iger, a Disney igazgatója szerint a megújított Disney.com „a legfontosabb vállalati szintű stratégiai lépés” volt, amelyet a Disney megvalósított. Ám a közösségépítés nem jár egyedül: az online közösségek önkifejező természete számos konfliktust eredményezhet, nem beszélve arról, hogy a Disney online világába bekerülő felhasználók számára nem biztosított a nem Disney-s tartalmak feltöltése az online profilhoz.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés