A Cisco HealthPresence olyan betegellátási modell, ahol az orvos és betege különböző – egymástól több száz, vagy akár több ezer kilométerre található – helyszínen tartózkodik.
A konzultációra egy valósághű találkozást idéző videokonferencia keretében kerül sor, miközben az orvos – a HealthPresence-hez kapcsolódó távdiagnosztikai eszközök (pl. sztetoszkóp, vérnyomásmérő, pulzoximéter) segítségével – valós idejű információkat, adatokat kap a páciens állapotáról.
A Cisco megoldásával az egészségügyi szolgáltatók hatékonyabb módon – és akár országhatárokat átívelően – nyújthatnak szolgáltatásokat a sok esetben szűkös klinikai erőforrások optimális felhasználása révén, olyan betegeknek is, akik a földrajzi távolság miatt ezeket egyébként nem vehetnék igénybe.
A HealthPresence egységet egy orvosi eszközök kezelésében jártas személy működtetheti, aki az élő, valós idejű kapcsolat révén a központban dolgozó orvos instrukció alapján kezeli a felszerelt műszereket.
A Scottish Centre for Telehealth, a Cisco, valamint az Egyesült Királyság Nemzeti Egészségügyi Szolgálata (NHS) a Cisco HealthPresence rendszer tesztelését a skóciai Aberdeen Royal Infirmary kórházban végezte, nem életveszélyes betegségben vagy sérüléstől szenvedő betegek körében. A 2008 januárjában indított vizsgálatban 16 és 75 év közötti betegek (51% férfi, 49% nő) vettek részt.