Connect with us

Hirdetés

technokrata

A televíziózás forradalma

Laptop

A televíziózás forradalma

Egy 2006 végén készített elemzés szerint 106 HDTV-csatorna működik a világon, míg a HD-tartalmakat összesen 48 millió háztartásban képesek fogni, ennek 58 százaléka az USA-ban, 20 százaléka pedig Japánban található.

Európa ebben az időszakban még igencsak nagy hátrányban volt a HDTV-szolgáltatások terén, ellenben a mostani előrejelzések már azt mutatják, hogy a mi kontinensünkön is egyre nagyobb az igény a csúcsminőségű televíziózásra; a szakértők azt jósolják, hogy 2010-ig Európában tizenhét ország 17 millió háztartásában lesz lehetőség HDTV-program megjelenítésére, míg 2011-re a HDTV-vel ellátott háztartások száma a világon eléri a 150 milliót.

De valójában mit is takar az a kifejezés, hogy HDTV? A HDTV egy angol betűszó, jelentése: High-Definition Television, amely egy olyan forradalmian új televíziós sugárzási normát jelöl, mely az eddigi (PAL, SECAM, NTSC) szabványoknál jelentősen nagyobb felbontású képet ad. A jóval nagyobb képpontszámnak köszönhetően abszolút valósághű képek és a térhatású, 5.1-es Dolby Digital hang igazi moziélményt varázsol a saját lakásunkba, legyen szó egy izgalmas sportközvetítésről, egy látványos természetfilmről, vagy éppen egy mozgalmas kalandfilmről. A nagyfelbontású tévére jellemző kisebb nézőtávolság és nagyobb látószög együttesen azt eredményezi, hogy a néző az események részesévé válik, a HDTV minden részletet és minden színt a maga valóságában mutat meg. A legtöbb szakértő úgy véli, hogy a HDTV által nyújtott minőségbeli javulás legalább akkora mértékű, mint amekkora a színes televíziózás megjelenése volt a fekete-fehér korszakban. A szolgáltatás igénybevételéhez alapvetően három dologra van szükség: egy HDTV-előfizetésre, egy HD-Ready feliratú televízióra és egy vevőegységre.

Mint Kápolnai András, az Antenna Hungária lakossági üzletág-vezetője elmondta, a HD-minőségű tartalmak iránt már Magyarországon is dinamikusan növekvő igény tapasztalható, különösen az elsődleges szolgáltatási területnek minősülő fővárosban, ahol a lapostévék penetrációja mostanra átlépte a tízszázalékos határküszöböt. Kápolnai szerint 2007-ben összesen 60 ezer HD-készüléket értékesítettek Magyarországon; 2010-re ez a szám 200 ezer körülire nőhet. Mivel az eladott HDTV-vevőkészülékek száma túllépte a kritikus tömeget, ezért az áruk elérhető szintre csökkent. A HD-Ready készülékek 70 ezer forintnál, a full-HD-tévék pedig 200 ezer forintnál kezdődnek Magyarországon.

Az optimista várakozásokat az a www.antennadigital.hu oldalon olvasható felmérés is indokolja, hogy míg világszinten átlagosan egy felnőtt ember heti 16,6 órát tölt tévénézéssel, addig Magyarországon ez szám eléri a 30 órát.  Ezt a növekvő igényt figyelembe véve júniusban indította el az immár 40 ezer előfizetővel rendelkező és kizárólag digitális terjesztéssel szolgáltató Antenna Digital a nagyfelbontású (HD) szolgáltatását. A 990 forintos havi díjú HD-csomagban négy televíziócsatorna, a National Geographic, a Eurosport, az m1 és az m2 adását sugározzák – utóbbin a pekingi olimpia már HD-minőségben volt látható. Az Antenna Digital  a HDTV-előfizetés mellé a minőségi televíziózás élményén túl olyan kényelmi szolgáltatásokat is biztosít a HDTV-rajongóknak, mint az elektronikus műsorújság, a választható hang és felirat, vagy a 24 órás ügyfélszolgálat.  A szakember várakozásai szerint belátható időn belül idehaza is az előfizetők akár 10 százaléka áttérhet a HD-szolgáltatásra.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés