Connect with us

technokrata

Egyre fontosabb a gyors megtérülés

Laptop

Egyre fontosabb a gyors megtérülés

A nap felmérése.

Korábban főleg információtechnológiai (it) biztonságra, ma már inkább eladásösztönzéshez kapcsolódó informatikai rendszerek fejlesztésére költenének a nagy magyarországi gazdálkodó szervezetek – derül ki az IFUA Horváth & Partners és a Budapesti Corvinus Egyetem kutatásából. Amíg a korábbi, 2007-2008-as kutatás során a megkérdezett vállalatok és intézmények nagy többsége a “belső” vonatkozású informatikai célokat emelte ki, ma a válaszadók egyharmada már a “külső” informatika, vagyis az ügyfélkapcsolatmenedzsment (CRM)-rendszerek és a velük szorosan összefüggő e-megoldások fejlesztésére fokuszál, az it-biztonságot pedig már csak 16 százalékuk tartja fontosnak a korábbi 53 helyett.

A CRM informatikájának három egymásra épülő komponense van: az ügyféllel való kommunikáció, az ügyféllel kapcsolatos történések rögzítése, valamint az ügyféladatok elemzése. Ezek közül most a kommunikáció és az elemzés került a középpontba. Az előbbi azért, hogy új csatornákon (mobiltelefon, internet) is meg lehessen szólítani az ügyfelet, az utóbbi pedig az eredményes befolyásolás érdekében – mondta Drótos György, az IFUA partnere. Az elemzési célú CRM-megoldások mellett szól az is, hogy ezek akár fél-egy év alatt is megtérülnek.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek