Connect with us

technokrata

A PC-piacon már alig látszik a válság

Laptop

A PC-piacon már alig látszik a válság

Rekorderedménnyel zárta második negyedévét a HP számítógépes üzletága.

Takáts kristóf
A válság hatását még érzi a HP, ám alapvetően bizakodóak vagyunk
 

A piacot messze túlszárnyalva nőtt a második negyedévben a Hewlett-Packard (HP) számítógépes üzletága (PSG). A cég piaci súlya 24 százalék, míg az őt követő versenytárs majd tíz százalékkal kevesebbet hasít ki. A válság ellenére a HP az asztali és a hordozható számítógépek eladásait is növelte, megerősítve piaci elsőségét.

Az értékesített darabszámok alapján a HP több mint kétszer akkora növekedést könyvelt el 25,4 százalékos eredményével, mint a számítógépes piac 11,9 százalékos bővülése – áll az IDC EMEA PC Tracker második negyedéves kimutatásában. A HP 24 százalékra növelte piaci részesedését, szemben 2009 ugyanezen időszakának 21,4 százalékos eredményével. Világszerte ennél alacsonyabb növekedést ért el a társaság, ám így is nagy előnnyel vezet a második helyezett Dell előtt. Az is alig valamit ront a társaság eredményén, hogy a napokban egyezett ki az Egyesült Államok igazságügyi minisztériumával egy erősen korrupciógyanús ügyben. Az IDC adataiból az is kiderül, hogy a piac élbolyában szereplők kivétel nélkül növelni tudták eladásaikat, az ASUS például több mint 80 százalékkal.

Magyarországon az év második negyedévében a HP 51,7 százalékkal tudta növelni eladásait az asztali számítógépek területén, így a piac 37,5 százalékát tudhatja magáénak, ami a 2002-es HP-Compaq egyesülés óta elért legjobb eredmény. Azért is tekinthetjük rekorderedményesnek ezt az időszakot, mert az asztali pc-k piaca csak 9,9 százalékkal tudott növekedni az elmúlt egy évben- nyilatkozta Takáts Kristóf, a HP PSG divíziójának vezetője, a HP Magyarország Kft. vezérigazgató-helyettese. A hordozható számítógépek piacán is tudott növekedést produkálni a HP: eladásai 11,6 százalékkal bővültek, így a piac 19,1 százalékát mondhatja magáénak az IDC kutatása szerint.

Igyekeztünk a piac igényeihez igazítani a kínálatot, miközben megtartottuk termékeink és kapcsolt szolgáltatásaink magas színvonalát – jelentette ki a vezérigazgató-helyettes. Az üzleti célra értékesített gépek esetében egyértelműen a HP-t részesítették előnyben az ügyfelek ebben az időszakban. Takáts szerint az üzleti szektorban a cég célja az eredmények megtartása volt, ám ezt ebben a negyedévben sikerült túlszárnyalni. A szakember szerint a növekedés és a megtartott piaci elsőség oka a márkába fektetett bizalmon túl az, hogy ár-érték arányban még mindig a HP az egyik legjobb választás. A válság hatását még érezzük, ám alapvetően bizakodóak vagyunk. Jövőbeni célunk a márka erősítése a fogyasztói piacon, illetve bővíteni tervezzük együttműködő partnereink körét, akikkel összefogva talán ezeket az eredményeket is túlszárnyalhatjuk – jelentette ki Takáts.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek