Connect with us

technokrata

Nvidia: „Szoftvercég vagyunk”

Laptop

Nvidia: „Szoftvercég vagyunk”

A hardveripar egyik legfontosabb vállalata nemrég alaposan meglepte a közvéleményt.

Jen-Hsun Huang, az Nvidia vezérigazgatója a CHW website-nak adott interjút nemrég, melynek során sokak számára meglepő bejelentést tett. Nyilatkozata szerint habár a vállalat a grafikus processzorairól (GPU) ismert, az Nvidia szoftvercég. „Jövőbeli növekedésünk lehetőségét a szoftverben látjuk. Nem mi írjuk az alkalmazásokat, de létrehozzuk az ehhez szükséges összes alapvető technikát. [..] Az, hogy miként határozod meg magad, és hogyan termelsz profitot, nem feltétlenül kell, hogy megegyezzen. [..] Az Apple például szoftvercég, mégis hardverek eladásából jut pénzhez.” – nyilatkozta Huang.

Jen-Hsun Huang, az Nvidia vezérigazgatója

A videokártyák irányából való elmozdulás más régóta várható volt, apró jeleit a figyelmesebbek korábban észre is vehették. Hiszen míg az Intel és az AMD egyaránt rendelkezik CPU és GPU megoldásokkal (sőt, éppen a jövő évben kezdik meg a két egység házasságából „született” termékeik piacra hozatalát), addig az Nvidia – e tekintetben – „csupán” grafikus vezérlőivel állt a piacon. Egy hónapja a hazánkban tartott sajtótájékoztatón a vállalatot képviselő Igor Stanek is hasonló jövőt vizionált az Nvidiának (bővebben itt).

Visszatérve a vezérigazgató bejelentéséhez: az interjú egyértelműen kiáll amellett az irány mellett, amelyet egy ideje már jár a vállalat. A hagyományos grafikus megoldásokon túl ugyanis olyan terepeken is kísérletezésbe kezdett a vállalat, mint a Stereo 3D Vision (vagyis háromdimenziós megjelenítés) vagy a virtuális fizikai események számítását gyorsító, és ezzel a 3D-s megjelenítést sokkal látványosabbá tevő PhysX. De említést érdemel a CUDA alkalmazások is. Ezek összességében arra késztethetik a fejlesztőket, hogy kihasználják az új technikákban rejlő látványos lehetőségeket, a felhasználókat pedig arra, hogy (továbbra is) Geforce grafikus gyorsítókat vásároljanak.

Akcióban az Nvidia Stereo 3D Vision fejlesztése

„A jövőben a szoftver lesz a legfontosabb,” – tett magáévá immár évtizedes megállapítást Huang – „hiszen bárki készíthet chipeket, ami ugyan nagyon költséges, viszont bárki megteheti. A nehezét viszont az jelenti, hogy miként vegyük rá az embereket bámulatos dolgok létrehozására. Mi ehhez rendelkezünk szoftverrel, rendszerekkel, architektúrával, eszközökkel, fordítókkal és [program]nyelvekkel, vagyis mindennel, ami csak kellhet…”



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek