Connect with us

technokrata

Azt se tudjuk, mire jó egy netbook

Laptop

Azt se tudjuk, mire jó egy netbook

Teljes a zavar a vásárlók között. Mindenki fontosnak tartja a mobilitást, mégis, a vásárlók 60 százaléka ki sem viszi otthonából a kis eszközt.

Az átlagos felhasználónak halvány lila gőze sincsen arról, mi a különbség egy netbook és egy notebook között. Igaz, csak egy betű az eltérés, de ennél azért jóval többről van szó – sokan mégis azt hiszik, hogy a netbook csak egy új fantázianév a kicsi eszközökre, állítja az NPD piackutató cég. A feketeleves pedig akkor jön, amikor a lelkes tulajdonos rájön, hogy a pénzéért nem kapott teljes értékű laptopot. A megkérdezettek 60(!) százaléka tartozott ebbe a csoportba, vagyis érezte magát valamilyen mértékben átverve, az igazsággal való szembesülést követően.

Ennek ismeretében már nem meglepő, hogy a notebook helyett netbookot vásárlók 58 százaléka számolt be arról: nagyon elégedett volt vásárlási döntésével. Azok közül, akik eredetileg is netbookot akartak venni, 70 százalék fejezte ki elégedettségét a felmérést készítőknek. Látható tehát, hogy van különbség a tájékozott és a tájékozatlan vásárlók között, ami a termékkel való pozitív élményeket illeti – és ez az eltérés még nagyobb, ha a 18-24 év közötti korosztályt vizsgáljuk. Márpedig érdemes vizsgálni az ebbe a csoportba eső fiatalokat, mivel a gyártók őket tartják a legígéretesebb célcsoportnak, a netbookokat illetően. 65 százalékuk jobb teljesítményre számított vásárlás előtt, és csak alig több mint negyedük adott hangot elégedettségének.

Ironikus megállapításra jutottak az NPD piackutatói. A megkérdezettek zöme egyetértett abban, hogy a netbookok kompakt mérete nagyon fontos tényező: a kicsi és könnyűsúlyú számítógépek hordozhatósága nyomja többire a legtöbbet a latban a leendő vásárlóknál. Ugyanakkor, miután a felhasználó beszerezte álmai netbookját, már kevéssé számít a mobilitás: a válaszadók 60 százaléka soha többé nem vitte ki otthona falai közül pici laptopját.

Stephen Baker, az NPD egyik alelnöke szerint nagy a PC-forgalmazók felelőssége. Az ő feladatuk lenne az objektív tájékoztatás, vagyis a vevő figyelmének felhívása arra a számítógépre, amire valóban szüksége van. Baker úgy vélekedett, hogy fel kellene hagyni a „PC-szerű funkcionalitás” és a „noteszgépek kiváltása” fogalmak túlzott erőltetésével, és inkább a mobilitásra kellene helyezni a hangsúlyt a marketingben.

Az NPD online piackutatása április 27-e és május 4-e között zajlott, közel 600 felnőtt részvételével.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek