Connect with us

technokrata

DirectX 11 játékok

Laptop

DirectX 11 játékok

Már idén megjelennek az első fecskék.

Habár a DirectX 9-ről 10-re váltás nem zajlott zökkenőmentesen – sőt, tulajdonképpen teljesen meg sem történt; a fejlesztők ellenállása miatt sokan egyszerűen nem használják ki az újabb generációs utasításkészletben rejlő lehetőségeket -, mutatkozik némi remény a DirectX 11-re való átállás idei megkezdésére. Erről az AMD grafikus megoldásokat fejlesztő részlege, az Ati számolt be a minap, azt állítva, hogy a következő generációs DirectX API használatba vétele már idén megtörténik több nagyobb játékfejlesztő cég részéről is. Ennek eredményeként még 2009-ben piacra kerülhetnek az első olyan játékprogramok, amelyek támogatják a DirectX 11-et.

DirectX 10 vs 11

Richard Huddy, az AMD/Ati szoftverfejlesztési fronton való kapcsolattartásáért felelős vezető menedzsere hangot adott bizakodásának. „Több, a DirectX 11 iránt érdeklődőt látunk most, mint a DirectX 10 esetében, ebben a fázisban.” – nyilatkozta Huddy, aki azt is megjegyezte, hogy ez utóbbi 2006 novemberében vált elérhetővé, majd nagyjából 5 hónapnak kellett eltelnie, mire megjelent az első olyan játék, ami már képes is volt használni a fejlettebb utasításokat. Ezzel szemben a DirectX 11-nél nem várnak ekkora „lyukat” az AMD-nél.

Miért fontos ez a chipfejlesztő vállalatnak? Azért, mert a Microsoft utasításkészletéhez – mint fő játékplatformhoz – igazodóan kell helyt állni a grafikus vezérlők igencsak öldöklő piacán. Az AMD-nek meg kell adnia a szükséges támogatást a fejlesztők számára, és a vállalat ebben igyekszik is élen járni. Az ezzel foglalkozó részleg állítólag csúcsra járatva dolgozik a cégnél, és még így is alig győzik a fejlesztők – ide értve a Codemasters, a Phenomic / Electronic Arts, az Emergent és a Rebellion – igényeinek kiszolgálását.

Az ugyan egyelőre nem derült ki, hogy a játékok kódolásával foglalkozó vállalatok már megkapták-e a DirectX 11-es Ati Radeonokat, de ez tulajdonképpen lényegtelen is, hiszen az utasításkészlet implementálásához nem szükséges maga a hardver. Enélkül is neki lehet látni azoknak a szoftvereknek, amelyek például az API továbbfejlesztett többszálas feldolgozás támogatása miatt jelentősen nagyobb teljesítményre lesznek képesek az új platformon. Hardver nélkül is adoptálható a HDR tömörítés, a dinamikus shader összekapcsolás, a továbbfejlesztett tesszaláció és a többi újdonság.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek