Connect with us

Hirdetés

technokrata

10 óráig működő laptopok

Laptop

10 óráig működő laptopok

A titok az energiaforrásban rejlik.

Ugyan már évek óta napirenden van az üzemanyag-alapú „akkumulátorok” kereskedelmi forgalomban való elterjedése, átütő sikerről sajnos mindmáig nem tudtunk beszámolni. Ugyanakkor a feladatot megvalósítani akaró vállalkozókból nincs hiány: nemrég a Polyfuel nevű vállalat jelentette be saját megoldását. Prototípusukat egy létező noteszgép, a Lenovo fejlesztette/gyártotta Thinkpad T40-esével demonstrálták.

A metanolt tartalmazó cartridge csak akkora, mint egy pakli kártya, és anélkül lecserélhető, hogy ehhez le kellene állítani a számítógépet – bár arról egyelőre nem érkezett információ, hogy miként tehető ez meg. Maga a prototípus direkt metanol üzemanyagcellát (DMFC) használ, ami átalakítja a metanolt (vagy metil alkoholt, ha úgy jobban tetszik), hogy a laptop működéséhez szükséges elektromosságot elő tudja állítani. Ezzel az energiával a Thinkpad – a beszámolók szerint – nagyjából 10 órányi üzemidőt tudott produkálni.

Nem kívánt képi anyagot elérhetővé tenni a vállalat a prototípusról, ám Jim Balcom szóban leírta, miként is kell nagyjából képet alkotnunk a Polyfuel fejlesztéséről. Elmondása szerint képzeljünk magunk elé egy olyan kilenc cellás akkumulátort, ami a Lenovo T40-be belefér – a prototípus ennél egy picivel nagyobb, ami miatt kicsit megemeli a hordozható számítógépet. Ennek ellenére – Balcom közlése alapján – több, az iparágban érdekelt gyártó jelentkezett már a vállalatnál, hiszen olyasmire képes az üzemanyagcella, amire egyetlen hagyományos akkumulátor sem. Az előbb említett üzemidőt (jó esetben) három darab lítium-ionos akkuval lehet elérni, amihez képest már jóval kisebb méretet mutat fel a Polyfuel prototípusa – nem is beszélve a jóval alacsonyabb tömegről.

Csak fejlesztjük, nem gyártjuk
Úgy tűnik, hogy a cég maga nem fog sosem ilyen hardverelemeket előállítani. A Polyfuel vezetése a fejlesztés és licencelés mellette tette le a voksát, vagyis a technológiát el kívánja adni a gyártásban érdekelt egyéb vállalatoknak. A többi, hasonló projekten dolgozó céggel szemben az lehet a Polyfuel előnye, hogy DMFC megoldása könnyebben szállítható és hosszabb üzemidőt ígér, állítják a fejlesztés mögött állók. Arra azonban nem tudtak egyértelmű választ adni, hogy mikor lesz kapható a boltokban a végleges termék. „Nem az a kérdés, hogy ha, hanem az, hogy mikor kerülnek alkalmazásra az üzemanyagcellák az elektronikai készülékekben. Nehéz megmondani, mivel a tudomány sok kihívást tartogat.” – mondta Balcom, aki szerint azért a következő 2-4 évben valószínűleg már megjelenhetnek az első fecskék.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés