Connect with us

10 óráig működő laptopok

Laptop

10 óráig működő laptopok

A titok az energiaforrásban rejlik.

Ugyan már évek óta napirenden van az üzemanyag-alapú „akkumulátorok” kereskedelmi forgalomban való elterjedése, átütő sikerről sajnos mindmáig nem tudtunk beszámolni. Ugyanakkor a feladatot megvalósítani akaró vállalkozókból nincs hiány: nemrég a Polyfuel nevű vállalat jelentette be saját megoldását. Prototípusukat egy létező noteszgép, a Lenovo fejlesztette/gyártotta Thinkpad T40-esével demonstrálták.

A metanolt tartalmazó cartridge csak akkora, mint egy pakli kártya, és anélkül lecserélhető, hogy ehhez le kellene állítani a számítógépet – bár arról egyelőre nem érkezett információ, hogy miként tehető ez meg. Maga a prototípus direkt metanol üzemanyagcellát (DMFC) használ, ami átalakítja a metanolt (vagy metil alkoholt, ha úgy jobban tetszik), hogy a laptop működéséhez szükséges elektromosságot elő tudja állítani. Ezzel az energiával a Thinkpad – a beszámolók szerint – nagyjából 10 órányi üzemidőt tudott produkálni.

Nem kívánt képi anyagot elérhetővé tenni a vállalat a prototípusról, ám Jim Balcom szóban leírta, miként is kell nagyjából képet alkotnunk a Polyfuel fejlesztéséről. Elmondása szerint képzeljünk magunk elé egy olyan kilenc cellás akkumulátort, ami a Lenovo T40-be belefér – a prototípus ennél egy picivel nagyobb, ami miatt kicsit megemeli a hordozható számítógépet. Ennek ellenére – Balcom közlése alapján – több, az iparágban érdekelt gyártó jelentkezett már a vállalatnál, hiszen olyasmire képes az üzemanyagcella, amire egyetlen hagyományos akkumulátor sem. Az előbb említett üzemidőt (jó esetben) három darab lítium-ionos akkuval lehet elérni, amihez képest már jóval kisebb méretet mutat fel a Polyfuel prototípusa – nem is beszélve a jóval alacsonyabb tömegről.

Csak fejlesztjük, nem gyártjuk
Úgy tűnik, hogy a cég maga nem fog sosem ilyen hardverelemeket előállítani. A Polyfuel vezetése a fejlesztés és licencelés mellette tette le a voksát, vagyis a technológiát el kívánja adni a gyártásban érdekelt egyéb vállalatoknak. A többi, hasonló projekten dolgozó céggel szemben az lehet a Polyfuel előnye, hogy DMFC megoldása könnyebben szállítható és hosszabb üzemidőt ígér, állítják a fejlesztés mögött állók. Arra azonban nem tudtak egyértelmű választ adni, hogy mikor lesz kapható a boltokban a végleges termék. „Nem az a kérdés, hogy ha, hanem az, hogy mikor kerülnek alkalmazásra az üzemanyagcellák az elektronikai készülékekben. Nehéz megmondani, mivel a tudomány sok kihívást tartogat.” – mondta Balcom, aki szerint azért a következő 2-4 évben valószínűleg már megjelenhetnek az első fecskék.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek

20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda
jpg

Fotó-videó

Donald J. Trump beiktatása 180°-os gigapixel portrén

2017. január 23. hétfő