Connect with us

technokrata

10 óráig működő laptopok

Laptop

10 óráig működő laptopok

A titok az energiaforrásban rejlik.

Ugyan már évek óta napirenden van az üzemanyag-alapú „akkumulátorok” kereskedelmi forgalomban való elterjedése, átütő sikerről sajnos mindmáig nem tudtunk beszámolni. Ugyanakkor a feladatot megvalósítani akaró vállalkozókból nincs hiány: nemrég a Polyfuel nevű vállalat jelentette be saját megoldását. Prototípusukat egy létező noteszgép, a Lenovo fejlesztette/gyártotta Thinkpad T40-esével demonstrálták.

A metanolt tartalmazó cartridge csak akkora, mint egy pakli kártya, és anélkül lecserélhető, hogy ehhez le kellene állítani a számítógépet – bár arról egyelőre nem érkezett információ, hogy miként tehető ez meg. Maga a prototípus direkt metanol üzemanyagcellát (DMFC) használ, ami átalakítja a metanolt (vagy metil alkoholt, ha úgy jobban tetszik), hogy a laptop működéséhez szükséges elektromosságot elő tudja állítani. Ezzel az energiával a Thinkpad – a beszámolók szerint – nagyjából 10 órányi üzemidőt tudott produkálni.

Nem kívánt képi anyagot elérhetővé tenni a vállalat a prototípusról, ám Jim Balcom szóban leírta, miként is kell nagyjából képet alkotnunk a Polyfuel fejlesztéséről. Elmondása szerint képzeljünk magunk elé egy olyan kilenc cellás akkumulátort, ami a Lenovo T40-be belefér – a prototípus ennél egy picivel nagyobb, ami miatt kicsit megemeli a hordozható számítógépet. Ennek ellenére – Balcom közlése alapján – több, az iparágban érdekelt gyártó jelentkezett már a vállalatnál, hiszen olyasmire képes az üzemanyagcella, amire egyetlen hagyományos akkumulátor sem. Az előbb említett üzemidőt (jó esetben) három darab lítium-ionos akkuval lehet elérni, amihez képest már jóval kisebb méretet mutat fel a Polyfuel prototípusa – nem is beszélve a jóval alacsonyabb tömegről.

Csak fejlesztjük, nem gyártjuk
Úgy tűnik, hogy a cég maga nem fog sosem ilyen hardverelemeket előállítani. A Polyfuel vezetése a fejlesztés és licencelés mellette tette le a voksát, vagyis a technológiát el kívánja adni a gyártásban érdekelt egyéb vállalatoknak. A többi, hasonló projekten dolgozó céggel szemben az lehet a Polyfuel előnye, hogy DMFC megoldása könnyebben szállítható és hosszabb üzemidőt ígér, állítják a fejlesztés mögött állók. Arra azonban nem tudtak egyértelmű választ adni, hogy mikor lesz kapható a boltokban a végleges termék. „Nem az a kérdés, hogy ha, hanem az, hogy mikor kerülnek alkalmazásra az üzemanyagcellák az elektronikai készülékekben. Nehéz megmondani, mivel a tudomány sok kihívást tartogat.” – mondta Balcom, aki szerint azért a következő 2-4 évben valószínűleg már megjelenhetnek az első fecskék.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd