Connect with us

technokrata

Véget ért a 24 órás programozóverseny

Laptop

Véget ért a 24 órás programozóverseny

A magyarok előkelő helyen végeztek.

A nemzetközileg elismert Challenge24 nyolcadik alkalommal zajlott le sikeresen a Műegyetemen működő Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete és a Simonyi Károly Szakkollégium közös rendezésében. A korábbi években tapasztalt élénk érdeklődés idén sem mérséklődött: 4 kontinens 30 országának iparban dolgozó profijai es amatőr programozói próbálták ki magukat a verseny internetes fordulóján. Az előző év vándorkupával visszatérő győztesei és dobogósai, valamint további huszonöt háromfős csapat jutott el a döntő fordulóig.

A feladatokat Darabos Daniel és Németh András, a BME doktorandusz hallgatói készítették. A problémák megoldása a verseny hagyományainak megfelelően az informatikai tudományágak széles körű ismeretét követelte meg, az eredményes szerepléshez a gyors es precíz kódírási képesség mellett elengedhetetlen volt a hálózati, mesterséges intelligenciabeli, valamint a számítógépes grafikai jártasság.

Feladatok
A megoldandó feladatok két külön részből álltak. A versenyzőknek – miután három dimenzióban megjelenítették virtuális városaikat – mesterséges intelligenciával kellett autóikat rábírniuk, hogy megfelelően navigálva megtalálják A és B pontok között a legrövidebb útvonalakat. Ezt bizonyos időközönként versenyeken bizonyították, amiket az érdeklődők egy nagy kivetítőn követhettek nyomon. A pontok mindig a leggyorsabbakhoz kerültek. Tovább bonyolította a helyzetet, hogy nemcsak a kormányzásra, az utak fizikai tulajdonságaira, de a közlekedés szabályaira is tekintettel kellett lenniük. Utóbbit az ellenfelek ellenőrizték szintén szoftveresen, automatikusan.

A feladat másik részében a versenyzők nyomozók és gyilkosok bőrébe bújtak. Megbízásokat kaptak, és arra írták programjaikat, hogy hogyan hajtsák végre a „tökéletes gyilkosságot” vagy éppen hogyan derítsék ki a rendelkezésre álló információkból, hogy ki követte el azokat. Rendelkezésre álltak a csapatok tanúvallomásai, hamisat csak a gyilkosok állíthattak. Ebből a szövevényes halmazból derült ki az igazság, vagy menekült meg az elkövető. A nyomozók rossz tippeléssel – amire csak egy lehetőségük volt egy nyomozáson belül – ponthoz juttatták a menekülőket.

Eredmények
Legjobbnak a lengyel qwertY csapat tagjai bizonyultak, a második helyezett a svéd Jon far bestamma lett, míg a dobogó harmadik fokára a szintén svéd Team Itello csapata állhatott. Mindhárom csapat a verseny visszatérő vendége, az elmúlt években is sikeresen szerepeltek. A legjobb magyar csapat a Blue Screen Development fantázianevű gárda lett, negyedik hellyel.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek