Connect with us

technokrata

Crysis: milyen gép kell a Far Cry utódja alá?

Laptop

Crysis: milyen gép kell a Far Cry utódja alá?

Sok vason el tud futni a játék, de a maximális teljesítményért bizony áldozni kell.

Ki ne hallott volna már a Crytek nevű fejlesztőcégről: a német vállalat felelős a Far Cry elkészítéséért, mely a maga idejében és nemében korszakalkotó volt. Játékmenet tekintetében ugyan nem hozott jelentős előrelépést, de a külterület megjelenítése, a dzsungeles pályák látványvilága minden más, akkori próbálkozást állva hagyott – sőt, a Far Cry még ma is derekasan megállja a helyét, maximális részletesség mellett.

A Crytek már jó ideje fejleszti a Far Cry nyomdokain haladó Crysis-t (melynek egyjátékos demója a napokban jelent meg). Az első tesztek szerint a közepesnél valamivel jobb részletesség mellett már bizony elkél a kétmagos processzor és a legújabb generációs, DirectX 10-es videokártyák drágábbik végéről kell grafikus vezérlőt választani. Ám kellően lebutított grafika mellett még a legolcsóbb Core 2 Duo és egy Geforce 6600-as kártya is megbirkózik a feladattal, persze ekkor közel sincs olyan látványban része az embernek, mint amit a legjobb képminőségbeli beállítások esetén tapasztalhatunk.

Ez utóbbit persze csak komoly erőmű képes kiszolgálni, ha folyamatos játékot szeretnénk viszontlátni. Cervat Yerli, a Crytek egyik alapítója és egyben vezetője felfedte, hogy mik is a Crysis igényei, maximális részletesség mellett. Yerli szerint, ha a felhasználó rendszere kiegyenlített, akkor inkább a CPU-függés dominálhat, mint a GPU elégtelensége. A többmagos processzorok közül nagyjából elsőként ez a játék tudja kihasználni a négy feldolgozómagban rejlő lehetőségeket – sőt, mi több, kifejezetten igényli is ezt a hardvert, ha mindent látni akarunk. A fizikai és a mesterséges intelligencia számítások profitálhatnak sokat a további két mag jelenlétéből. Pedig a játékban felbukkanó ellenségek még kétmagos központi vezérlőegység esetén is elég intelligensnek tekinthetők: fedezékbe bújnak, megpróbálják bekeríteni a játékost, erősítésért riadóztatnak stb.

Visszatérve a gépigényre: Yerli szerint minél magasabb a processzor órajele, annál jobb. Ez azonban nem minden. Támogatja a 64 bites Vistát is, így ki tudja használni a 4 GB-nál nagyobb memóriát is. Ez a Crytek főnöke szerint rövidebb töltési időket eredményez. A Directx 9 vs. 10 vitához csak annyit fűzött hozzá, hogy az egyjátékos módban csupán egy-két grafikai effektus lesz látványosabb az újabb generációs (értsd: Windows Vistás) platformon; az igazi különbségek többjátékos (multiplayer) módban jönnek majd elő.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek