Connect with us

technokrata

Nem fogy olyan jól a Vista

Laptop

Nem fogy olyan jól a Vista

Az Office 2007 viszont szárnyal.

Az operációs rendszer dobozos értékesítése nem alakult olyan jól, ahogyan azt a Microsoft tervezte. A Vista megjelenése előtt Redmond fogadkozott, hogy az amúgy nagyon jó Windows XP-s eladásokat is le fogja hagyni új szoftvere, ám a felmérések eredménye szerint ez nem vált valóra. A két operációs rendszer első hat, piacon töltött hónapjának időtartalmát tekintve a régebbi OS jelentősen nagyobb eladásokat tudott produkálni – a Vista ehhez az értékhez képest 59,7 százalékkal gyengébben teljesített (még mindig a dobozos, különálló példányokról beszélünk), olvasható ki az NPD Group piackutató cég elemzéséből. Hasonló, trend bontakozott ki a bevételeket tekintve is: a Vista 41,5 százalékkal kevesebb pénzt hozott eddig a szoftverfejlesztő számára.

Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy az új operációs rendszerek többségét nem dobozos, különálló példányként vásárolják meg a felhasználók, hanem új PC-k vásárlása esetén, úgynevezett OEM konstrukcióban. Az eladások nagyjából 80 százaléka zajlik ezen a módon. Ennek a szegmensnek a figyelembe vételével pedig már árnyaltabbá válik a kép; amint az korábban elhangzott, idén nyárig több mint 60 millió licencet értékesített a Microsoft a Windows Vista kapcsán. A jobb adatok az időközben közel megduplázódott PC-piac méretéből adódnak: míg 2001-ben csupán 128 millió személyi számítógép talált gazdára, addig tavaly 239 millió komputert tudtak eladni a kereskedők (a Gartner piackutató cég elemzése alapján).

Ami mégis inkább negatív képet fest az új operációs rendszer debütálásáról, az a vállalati felhasználók hozzáállása. A gazdálkodó szervezetek zöme nem hajlandó egyelőre váltani: a migrációval legalább a Vista első javítócsomagjáig kivárnak. Amint arról mi is írtunk, az SP1 első nyilvános bétája még ebben a hónapban elérhető lesz, de a végleges kiadás megjelenésére valószínűleg a jövő év elejéig várni kell.

Sokkal biztatóbb adatokról számolhatott be ugyanakkor a Microsoft az Office kapcsán. Az irodai alkalmazáscsomag, mely számos alternatív (köztük nem egy ingyenes), mások által fejlesztett programgyűjteménnyel kénytelen farkasszemet nézni, jobb értékesítést produkált elődjéhez viszonyítva. A kiskereskedelmi eladásokat figyelve megállapítható, hogy az Office 2003 első félévéhez képest a 2007-es kiadás dupla annyi példányban tudta eladni magát, és a tavalyi, első félévi adatokhoz képest is 59,6 százalékos emelkedést tapasztalt a Microsoft. Egyre jelentősebb tényezőként jönnek szóba a Macintosh-ra írt Office-ok (legalábbis az USA-ban), Redmond közlése szerint az összes, dobozos formában eladott szoftvercsomag 20 százaléka ebben a szegmensben landolt.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek