Connect with us

technokrata

Abnormális lassulás a játékokban: patch-csel végre javítható

Laptop

Abnormális lassulás a játékokban: patch-csel végre javítható

Aki gamer, töltsön!

A Microsoft a múlt hét végén adta ki 940105-ös számú update-jét, amely a 3D-s megjelenítést, illetve a játékok teljesítményét hivatott jobbá tenni. Amint arról az Nvidia már korábban beszámolt, Windows Vista alatt az új Geforce kártyák teljesítménye nem (sem) hozta az elvárt szintet; ez ellen a GPU-fejlesztő vállalat már bétadriverekkel meg is próbált tenni valamit. Az igazi változást azonban ez a Microsoft frissítés hozhatja el.

3D-s szoftverek futtatásakor az alkalmazások által használt videomemóriáról másolat készül a virtuális memóriában – a játékok gyakran alkalmazzák ezt a módszert. Windows Vista alatt azonban nincsen szükség erre, az újra írt meghajtószoftver modell (Windows Display Driver Model – WDDM) miatt. Mégis, a legújabb microsoftos operációs rendszer rendelkezik egy olyan emulálómechanizmussal, amelyet akkor használ fel, ha az előző OS-szel kapcsolatos kompatibilitást biztosítani kell. Ilyen szituációban, ha nagymennyiségű RAM-ot szereltek a videokártyára, az erről készített másolatokkal túl lehet terhelni a rendszert, amennyiben az nem DirectX 10-et használ.

Ezt elkerülendő, a Microsoft megváltoztatta a videomemória-menedzser működését, aminek köszönhetően sokkal kevesebb helyfoglalással jár a másolatok készítése. Vagyis nem hozza a szabad memória teljes felzabálását a játék, közölte Redmond. Ezzel végre megszűnnek azok a nagyon alacsony FPS-jelenségek, amikor csúcskártyát használ valaki, mégsem kapja az elvárt teljesítményt. Ilyen eseteket a következő játékok produkáltak már: Battlefield 2, Battlefield 2142, Civilization IV, Company of Heroes, Half-Life 2, Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II, Supreme Commander és Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek