Connect with us

technokrata

Tovább dübörög a Samsung

Laptop

Tovább dübörög a Samsung

Lássuk, hogyan teljesít mostanság a Samsung!

A Samsung IT üzletága bemutatta 2006-os és 2007. első negyedéves eredményeit és a 2007-re tervezett legfontosabb termékeit. A Samsung Electronics Magyar Zrt. ma jelentést adott IT üzletágának gazdasági eredményeiről, majd bemutatta az idén várható legfontosabb termékeit. Az európai összehasonlításban is kiemelkedő adatokat a legújabb nyomtatók, multifunkciós készülékek, monitorok, optikai és merevlemezes meghajtók bemutatója követte.


Az IDC 2006-os adatai szerint a tavalyi évben a Samsung a második lézernyomtató gyártó volt a világon (10 %), míg első gyártó a multifunkciós lézerkészülékek piacán (21,2 %). A növekedést mutatja az IDC azon adata is, amely 2000 és 2006 között követte a Samsung fejlődését. E szerint a hét év alatt a mono lézerkészülékek piacán a vállalat átlagosan 33 %-os növekedési ütemet tudott felmutatni, míg a sorban következő versenytársa csupán 10 %-ot, a harmadik szereplő pedig mindössze 1%-ot.

A vállalat hazánkban európai szinten is kiugró eladási adatokkal büszkélkedhet. A magyar piacon a Samsung IT üzletágának termékei közül a nyomtatók és a monitorok a legmeghatározóbbak. A vállalat a mono lézernyomtatók szegmensében 13 %-kal a piac második legnagyobb szereplője, míg a multifunkciósok piacán egyértelműen vezető szereplő: 2005-höz képest 2006-ra 52 %-os növekedést produkált a vállalat, így tavaly már 38 %-kal vezette a piacot.

Magyarország kedvenc multifunkciós készüléke is Samsung gyártmány: az SCX-4521F készülék tavaly 4.500 eladott darabbal került az élre, míg a második helyen is Samsung termék áll, az SCX-4200, 2700 darabos eladással, de az első tízben további két Samsung termék is szerepel.


Fontos megjegyezni, hogy egész Európát tekintve a Samsung Electronics Magyar Zrt. produkálta a legkiemelkedőbb növekedési adatokat az LCD szegmensben, és a magyar leányvállalat büszkélkedhet a legjobb nyomtató teljesítéssel is.

Az LCD monitorok piacán is megerősítette vezető szerepét a Samsung. A 2007-es első negyedévi eladási adatok a tavalyi év hasonló időszakával összevetve világosan mutatják, hogy főképp a 19 colos és nagyobb méretű valamint a széles képernyős kijelzők területén volt szignifikáns a növekedés. A 19 colos wide-os monitorok eladását a Samsung például megtízszerezte, de a normál képarányú 19 colos monitorok eladása is 60 %-kal növekedett 2006 Q1-hez képest.

A magyarországi vásárlók 2007 első negyedévében is megtisztelték bizalmukkal a Samsung LCD monitorait. Ezt támasztják alá az ebből az időszakból származó eladási adatok. A magyar vásárlók 24,7 %-a választotta első helyen a Samsung monitorait, míg a soron következő gyártóét csupán 17,2 %.

Érdekes adat, hogy noha minden gyártó az LCD kijelzők felé tolja el a termékpalettáját, a 2007 első negyedévében eladott hagyományos, CRT monitorok 45,6 %-a szintén Samsung gyártmány volt, amivel ezen a területen is piacvezető a vállalat.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek