Connect with us

technokrata

Kedvenc notebook-márkánk

Laptop

Kedvenc notebook-márkánk

A világ összes noteszgépének röbb mint 21 százalékát mindössze egyetlen cég forgalmazza. Ez pedig nem más, mint…

…a HP. Még mindig; ugyanis 2006 harmadik negyedében is ez a vállalat tudhatta magáénak a vezető szerepet. Igaz, akkor “csak” 18 százalékos részesedéssel bírt az eladott hordozható számítógépek tekintetében, ám ez a tavalyi év utolsó három hónapjában 21,4 százalékra emlkedett. A Hewlett-Packard ezzel „élete” egyik legjobb eredményét érte el, hiszen az éves növekedést nézve 52 százalékos bővülést produkált.

Az Isuppli piackutatása szerint ezzel párhuzamosan a Dell az egyik legrosszabb eredményét tudta felmutatni a noteszgépek szegmensében, 2006-ot tekintve, így nem csoda, hogy az Acer majdnem utolérte. Az amerikai vállalat 3,5 millió példányt szállított le a kereskedőknek, és ezzel 14,9 százalékos részesedést szerzett, míg a távol-keleti gyártó alig százezerrel maradt el ettől az eredménytől, ami 14,3 százalékos piaci részesedést jelentett 2006 végén. Ez 45,6 százalékos bővülés, az egy évvel korábbi adatokhoz mérve.

Két, szintén távol-keleti vállalat kezében levő vállalat jutott a képzeletbeli dobogó negyedik és ötödik fokára. A Toshiba és a Lenovo szintén növekedésről számolhatott be, ami az eladott hordozható számítógépeket jelenti, így nem meglepő, hogy minden idők legnagyobb értékesítés-bővülését produkálta a Top-5 OEM.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek