Connect with us

technokrata

Desktop PC-k és notebookok Magyarországon

Laptop

Desktop PC-k és notebookok Magyarországon

A Fujitsu Siemens tavalyi eredményei.

A Fujitsu Siemens Computers Kft. 2006-ban összesen 81 százalékkal több számítástechnikai eszközt értékesített a hazai piacon, mint a megelőző évben, értékesítési árbevétele pedig 47 százalékkal haladta meg azt. A növekedés a harmadik negyedévben, valamennyi termékszegmenst (asztali és mobil számítógépek és x86-os szerverek) figyelembe véve elért 20,8 százalékos részesedéssel a piacvezetői pozíció megszerzését eredményezte a hazai piacon. Ezzel az eredménnyel az év összesített eladásai 17,8 százalékos piaci részesedést mutatnak, ami a 2005-ös év eredményeivel összevetve a második pozícióból az első helyre történő előrelépést jelenti.

Az értékesítés legnagyobb arányban a noteszgépek területén emelkedett: ami az előző év hasonló időszakához képest 110 százalékos növekedést mutat. Mindez azt jelenti, hogy több mint 66 ezer notebook talált gazdára, vagyis minden, tavaly hazánkban eladott negyedik noteszgép Fujitsu Siemens logó alatt került forgalomba. Közel feleennyi, 31 ezer desktop PC talált gazdára ugyanezen időszak alatt, ami a cég számára 11,2 százalékos részesedést jelent. A szerverpiacon 5,6 százalékos arányt tudott elérni a japán-német vállalat, mely 1021 darab eladott szervert jelent 2006-ban.

A nemzetközi trendnek megfelelően a magyar piac egészére jellemző, hogy a teljes noteszgép értékesítés összesen több mint 55 százalékkal emelkedett, míg a desktop eladások mértéke folyamatos csökkenéssel, mindössze 4,2 százalékos növekedést mutat.

Poros Gábor az eredmények és a jövőbeli tervek kapcsán elmondta, hogy a 2007-es naptári évre a hazai vállalat elsődleges célkitűzése a megszerzett piaci pozíciójának megőrzése, illetve elsősorban a szerver és tárolórendszerek területén még további erősítése. Hozzátette, hogy az idei évben a Fujitsu Siemens Computers továbbra is olyan kiemelt trendekre és igényekre fókuszál, mint amilyen például a felhasználói mobilitás vagy az adatközponti infrastruktúrák konszolidációja. A mobilitás területén kiemelte, hogy a Fujitsu Siemens Computers jelent meg először a noteszgépek piacán integrált UMTS funkcióval rendelkező eszközökkel, melyekre a piacon a 3G adatkommunikációs szolgáltatások elterjedésével egyre nagyobb lesz a kereslet. A komplex adatközponti rendszerek területén pedig a vállalat a virtualizációs megoldások fokozatos térnyerésére számít, amelyre válaszul a cég most már évek óta folyamatosan fejleszti és jelenti be Dinamikus Adatközponti megoldásait. Felhasználói célpiacok tekintetében továbbra is a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek