Connect with us

technokrata

Tesco gazdaságos szoftverek

Laptop

Tesco gazdaságos szoftverek

A brit áruházlánc olcsó programokat kínál.

Még a múlt héten jelentette be a Tesco, hogy az árérzékeny felhasználókat megcélozva saját márkaneve alatt fog szoftvereket kínálni. Ezzel olyan szoftverfejlesztő vállalatok piaci részesedését kezdheti ki a kiskereskedelmi értékesítéssel foglalkozó multi, mint a Microsoft vagy a Symantec. A szigetországban ugyanis mindössze 20 fontért (durván 8 ezer forintért) kínál olyan szoftvercsomagot, melyben hat, a legfontosabb felhasználói programfunkcionalitást nyújtó alkalmazás található meg. Antivírus, tűzfal és irodai szoftverek állnak a vásárló rendelkezésére.

A Tesco egyik szóvivője azt ígérte a bejelentés kapcsán, hogy nem csak az árakat szorítják le, hanem a minőség is megfelelő lesz az érdeklődők számára. A brit áruházláncot ugyanis már többször kritika érte, hogy a saját neve alatt forgalomba hozott termékek, élelmiszerek sok kívánnivalót hagytak minőség tekintetében.

Ebben az esetben is a már korábbról ismert mintát alkalmazzák: nem saját maguk vágnak szoftverfejlesztésbe, hanem külső cégtől szerzik be a programokat, amiket aztán saját márkanév alatt hoznak forgalomba. Az alkalmazások szállításának feladata a brit Formjet nevű vállalatra hárul; a költségek leszorítása végett pedig nem lesz telefonos segítségnyújtás – csak Weben keresztül kaphat instrukciókat az elbizonytalanodott felhasználó.

Mégis milyen szoftverek állnak majd a Tesco brand mögött? Például a Panda Software, a Filestream, az Ability és a Software Dialog fejlesztései. A még ebben a hónapban debütáló alkalmazásgyűjtemény mindazonáltal igen zsúfolt piacra érkezik, hiszen például az irodai programcsomagok területén olyan vetélytársakkal kell megmérkőznie, mint a teljesen ingyenes OpenOffice. Néhány elemző éppen ezért meg is kérdőjelezte, hogy a Tesco lépése sikeres lehetne.

Érdekes módon a Symantec és a Microsoft azonban pozitívan áll a brit vállalat döntéséhez, és mindkét vállalat üdvözölte az újabb versenytársat a piacon. Az elkövetkező fél-egy év eldönti, kinek volt igaza (hazai bevezetésről nem kaptunk tájékoztatást).

Idén ez már a második, IT-s területet érintő próbálkozása a cégnek, korábbi lépéséről itt írtunk.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek