Connect with us

technokrata

Robbanó notebookok: lazuló szigor

Laptop

Robbanó notebookok: lazuló szigor

Uram, megmutatná a sorozatszámot?

Még a hónap elején számoltunk be arról, hogy a Korean Air légitársaság hozott egy rendelkezést, mely arra szólítja fel a társaság gépein utazókat, hogy a fedélzetre lépés előtt távolítsák el akkumulátoraikat Apple vagy Dell hordozható számítógépeikből. Ennek oka az volt, hogy a fenti forgalmazók bizonyos gépeiben (plusz a Matsushita-Panasonic és a Lenovo egyes notebookjaiban) olyan Sony akkumulátorokat szereltek be, melyekről később kiderült: szériahibával kerültek le a gyártósorokról. Az érintett energiaforrások hajlamosak a túlmelegedésre, extrém esetekben a felrobbanásra is.

A hónap közepén aztán a Virgin Atlantic (a Korean Air és a Quantas után harmadikként) csatlakozott azon légitársaságokhoz, melyek a koreaihoz hasonló korlátozást hoztak az Apple és a Dell noteszgépeivel kapcsolatban. A Virgin az ülések oldalába szerelt tápcsatlakozón keresztül biztosította az energia-utánpótlást – viszont csak az első- vagy üzleti osztályon utazók, a turistaosztályokon helyet foglalók „hoppon” maradtak.

Akkor nem tudott arra a kérdésre választ adni a társaság, hogy meddig fog fennállni ez az állapot – a cég szóvivője úgy nyilatkozott, hogy azonnal feloldják a szigorítást, amint a biztonsági kérdés megnyugtatóan rendeződik. A korlátozás azóta is érvényben van, igaz, némileg enyhítettek rajta a napokban. Most már csak azokból a notebookokból kötelesek eltávolítani a felhasználók az akkumulátorokat, melyek rajta szerepelnek a Dell vagy az Apple hibalistáján – ezt a légikísérő személyzet egy tagja ellenőrzi le, igény esetén. A Virgin közleménye szerint amennyiben az akkumulátor nem szerepel a hibás energiaforrások között, a notebook minden további nélkül használható a fedélzeten is.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek