Connect with us

technokrata

A tudósok véleménye a játékok fizikájáról

Laptop

A tudósok véleménye a játékok fizikájáról

Az Ageia mostanában dobta piacra PhysX kártyáját, így nem kellett sokat várni, mire az Nvidia és az ATI is előállt elképzeléseivel a fizikával kapcsolatosan. Persze olyanok is vannak, akik szerint egyik megoldás sem igazán megfelelő a feladathoz. A fizikusok szerint egyszerűen nincsenek olyan algoritmusok, amelyek kielégítő eredménnyel járnának.

A különálló processzorokra rótt fizika (és más játékokkal kapcsolatos feladat, mint a mesterséges intelligencia) ötlete egy évtizede jelen van, de megvalósítása csak most kezd elérhető közelségbe kerülni. Miért megy ilyen nehezen? A vásárló szemszögéből igazolni kell egy újabb kiadást még egy alkatrészért: nagyban hozzá kell járuljon a játékélmény növekedéséhez. Ráadásul meggyőző módon kell tálalni, s nem úgy, ahogy az Ageia a PhysX kártyával tette – az eddigi tesztek alapján a fizika csak tovább lassítja a játékot. Nem véletlen, hogy eddig nagyon keveset adtak el belőle.
A fizika nem prezentálható olyan egyszerűen, mint a grafika, hiszen képekkel nem ábrázolható – első kézből kell megtapasztalni. A fizika jelen van, de csak akkor válik láthatóvá, ha mozogni kezdünk, vagy megfogunk valamit.
Az Ageia a Cell Factor segítségével akarta bemutatni a fizikát, amiben számos objektummal lehet kapcsolatba kerülni. A hozzáadott fizika azonban csak lelassította a játékot, ami nem is olyan meglepő. A sok plusz objektumot a grafikus kártyának kell lerenderelnie, így szűk keresztmetszetté válik.
Az Ageia egy másik problémával is kénytelen szembenézni: az ATI és az Nvidia is szeretné tudatni velünk, hogy ők mire képesek. Gyorsan megmutatták, hogyan lehet több ezer mozgó objektumot valós időben renderelni egy hagyományos GPU-val. Ez meggyőző lehet, mert a nagyobb objektumszám elméletben őket igazolhatja. De valóban jobb az ő megoldások, mint az Ageia-é?
A válasz röviden: “nem”. Ha megnézzük, hogy milyen egy 3D-s játék 3D-kártya nélkül, a válasz indokoltnak tűnik. Ma a lenyűgöző képeket valós időben elő lehet állítani, előre renderelt grafikák helyett. Ezek a kártyák azonban már 10 éve jelen vannak, a technológia pedig sokat fejlődött megjelenése óta. 3D-kártya nélkül bármelyik játék térdre kényszerítené a legerősebb CPU-t is, így a 3D-s GPU jó befektetésnek tűnik.
Ez a hangra is igaz, hiszen a különálló feldolgozás tehermentesíti a CPU-t, persze nem annyira, mint a grafika. Tehát még egy processzor hozzáadása a fizika miatt értelmesnek tűnik. A CPU tehermentesítése mindig jó ötlet, különösen, ha ezzel a játékok is realisztikusabbá válnak.
De itt kezd trükkössé válni a helyzet…



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd