A Reader´s Digest, a világ egyik leghíresebb havilapja 14 országban mintegy 25.000 olvasót kérdezett meg az általuk legmegbízhatóbbnak tartott fogyasztásicikk-márkákról, többek között fényképezőgép márkákról is.
A vásárlói attitűdöket legszélesebb körben vizsgáló pán-európai felmérésre a különböző termékcsoportokban több mint 317.000 szavazat érkezett (az olvasók 112.000 különböző márkára szavaztak).
A Canon a következő országokban bizonyult ismét a legmegbízhatóbb fényképezőgép márkának 2006-ban: Ausztria, Belgium, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Hollandia, Magyarország, Németország, Portugália, Svájc. Más kategóriák vezető márkái között olyan nemzetközileg elismert nevek voltak, mint a Nokia (mobiltelefonok), a Nivea (bőrápolás) és a Visa (hitelkártyák).
A Canon egyike volt annak az öt márkanévnek, amelyről tíz vagy több országban gondolták úgy, hogy a ˝legmegbízhatóbb˝. Ezen kívül a Canon minden országban átlagosnál magasabb pontszámot kapott a minőségre, amely a megbízhatóság legfontosabb kritériuma volt a 14 megkérdezett országban, így végül a Canon a ˝high quality˝ minősítést is megkapta.
James Leipnik, a Canon Europe kommunikációs és vállalati kapcsolatok vezetője szerint: ˝A Canonnál elsődleges célunk a vásárlóink életének könnyebbé tétele és gazdagítása a munkában és otthon úgy, hogy a lehető legkiválóbb minőségű képalkotással kapcsolatos termékeket szállítjuk nekik. Ezért nagyon büszkék vagyunk arra, hogy újra ilyen jó eredményt értünk el a megbízható márkákról szóló közvélemény-kutatásban, és ez az eredmény visszaigazolást jelent arról, hogy a stratégiánk jól működik, és az európai vásárlóknak nagy a bizalmuk a Canon márkanév iránt˝.
Gavin Murray, a Reader´s Digest nemzetközi reklám-igazgatója hozzátette: ˝A Reader´s Digest Megbízható Márkák című közvélemény-kutatása már hat éve folyik, és a Canon a kezdetektől fogva végig kiváló eredményeket ért el. Ez is bizonyítja, hogy a Canon mesterfokon oldja meg a márka kommunikációját ebben a változatos kultúrákkal rendelkező régióban˝.