Connect with us

technokrata

Túl a promóción: a második generációs mobil marketing-szolgáltatásokról

Laptop

Túl a promóción: a második generációs mobil marketing-szolgáltatásokról

Az új, második generációs mobil marketing interaktív közösségépítő és lojalitásnövelő eszköz.

Magyarország legdinamikusabban növekvő interaktív tartalomszolgáltatója, mely 2005-ben több mint 10 millió hívást és 6,5 millió SMS-t generált, a második generációs mobil marketing piacán is vezető szerepre tör. A személytelen üzeneteket az egyre pontosabb adatbázisok kialakításával személyre szóló üzenetek váltják fel a jövőben, tovább csökkentve ezzel a meddőszórást. A korábban megszokott SMS promóciókon túlmutató, interaktív közösségépítő eszközök a mobil marketing új alkalmazásai.

Az IKO Telekom Média Holding először fejtette ki elképzeléseit az új, második generációs mobil marketingről, mely – a korábban megszokott SMS promóciókon túlmutató – interaktív közösségépítő és lojalitásnövelő eszköz. A társaság eddig is kiemelkedő üzleti sikereket könyvelhetett el, hiszen Magyarország legdinamikusabban növekvő interaktív tartalomszolgáltatójaként 2005-ben több mint 10 millió hívást és 6,5 millió SMS-t generált. A holding, mely tavaly mintegy 30%-os eredménynövekedést ért el, további lehetőséget lát az új kommunikációs eszközben, mivel a személytelen üzeneteket az egyre pontosabb adatbázisok kialakításával mindinkább a személyre szóló üzenetek váltják fel, tovább csökkentve ezzel a meddőszórást. A mobil marketing népszerűségének növekedésével párhuzamosan egyre bővül a felhasználási területek köre is.

Makai Bence az IKO Telekom Média Holding elnöke a második generációs mobil marketing alapvető előnyét és ezzel térhódítását abban látja, hogy kiválóan alkalmas a célpiac közvetlen, célzott elérésére, amivel rendkívül költséghatékony és könnyen mérhető módszer.

„A vevőkkel történő kapcsolatépítés szempontjából lényeges elem, hogy a második generációs mobil marketing módszerei egyszerűen teszik lehetővé az interaktivitást a fogyasztók és a vállalat között, ami rengeteg lehetőséget hordoz magában, miközben valorizálja a vállalatot a célpiac szemében. Arról nem is beszélve, hogy az eddigi, postán visszaküldhető kuponok és válaszok esetén több időre és energiára volt szükség, mint a csekély költségű és kényelmes SMS küldés esetén” – tette hozzá az IKO Telekom Média Holding elnöke.

„Korábban a mobil marketing egyes FMCG termékekkel kapcsolatos SMS promóciós kampányokra korlátozódott, a második generációs mobil marketing azonban új, közösség formáló és vásárolói hűség növelő eszközzé léphet elő. Felhasználási területe is várhatóan bővülni fog a szolgáltatások, az idegenforgalom és vendéglátás, a non-profit szervezetek, vagy akár a kormányzati intézmények irányába” – fejtette ki a piaci trendek alakulását Makai Bence.

A folyamatosan bővülő megoldásokat nyújtó marketingkommunikációs eszközök hatékonyságát igazolják a Mobil Marketing Szövetség (MMA) nemzetközi felmérésében kimutatott adatok is, miszerint a fogyasztók 36 százaléka vesz részt a mobilkampányokban. A magas szintű aktivitás hátterében az áll, hogy a tapasztalatok szerint ez a reklámtípus más hirdetési formákkal összevetve elfogadottabb a fogyasztók körében. Ez nem csak eredményesség, de költséghatékonyság szempontjából is jelentős.

A mobilpiac magját a 16-45 éves korosztály képezi. Ez lehetővé teszi széles körű kampányok hatékony megvalósítását, de számos szűkebb célcsoport is lefedhető ezzel a módszerrel. Ugyanakkor Makai Bence arra is felhívja a figyelmet, hogy a leghatékonyabbak azok a második generációs a kampányok, amik alapvetően humorosak, szórakoztatják, informálják, hasznos tippekkel látják el a célpiacot, miközben információt tartalmaznak a márkáról, a cégről is. Ugyanakkor, mint a legtöbb eszköz esetében, itt is fontos a folyamatosság. Nemzetközi viszonylatban például egy nőknek szóló egyesült államokbeli kábeltelevízió, a Women´s Entertainment alkalmazta ezt a módszert sikeresen, amikor meghirdette „Style me with Helen Hunter” mobilkampányát. Ennek keretében a résztvevők hetente SMS-ben hasznos stílus tippeket, öltözködési ötleteket kaptak a televíziótól a híres színésznő, Helen Hunter ajánlásával. De hasonló közösségépítést hajt végre hazánkban jelenleg a Danon is Danon Activia termékével. A közösség tagjai SMS-ben minden nap tippeket kapnak az egészséges táplálkozással kapcsolatosan. A cég további információhoz is hozzájuthat az „interaktív fogyasztói klub” révén: azáltal, hogy időközönként megkérdezi klubtagjai véleményét új termékekről, szolgáltatásokról.

A trendek vonatkozásában az IKO Telekom Média Holding elnöke úgy látja, a második generációs mobilmarketing eszközeivel a személytelen üzeneteket az egyre pontosabb adatbázisok kialakításával mindinkább a személyre szóló üzenetek váltják majd fel. A szolgáltatás folyamatos fejlődésével utat tör magának az egyre tökéletesebb pozícionálás, melynek segítségével a potenciális fogyasztó ízlésének, érdeklődési körének és a pillanatnyi földrajzi helyzetének legmegfelelőbb üzeneteket, reklámokat kapja a jövőben.

Az IKO Telekom Média Holding azon fáradozik, hogy a második generációs mobil marketing szolgáltatások körében innovációs képességei és adottságai segítségével megőrizze vezető szerepét, és fenntartsa növekedésének dinamikáját a magyar piacon.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek