Connect with us

technokrata

Fujitsu Siemens Computers Kft. – 2005-ös eredmények

Laptop

Fujitsu Siemens Computers Kft. – 2005-ös eredmények

A Fujitsu Siemens Computers közzétette a 2006. március 31-én lezárult, 2005-ös pénzügyi évre vonatkozó eredményeit.

A nemzetközi vállalat értékesítési árbevétele ebben az időszakban 6,65 milliárd eurót tett ki, ami mintegy 11%-os növekedést jelent a megelőző pénzügyi évhez képest. Az adózás előtti nyereség elérte a 121 millió eurót, amely 26 millió euróval lett több a tavalyinál, így mintegy 27%-os növekedést jelent. Ugyanebben az időszakban a budapesti székhelyű Fujitsu Siemens Computers Kft. az anyavállalat eredményeit felülmúló mértékben növekedett, piaci pozíciója tovább erősödött. A kelet- és közép-európai régióban a magyarországi leányvállalat piaci részesedése a legnagyobb.

Poros Gábor ügyvezető igazgató a tegnap tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy az áprilisban zárult pénzügyi évben a Fujitsu Siemens Computers hazai leányvállalata értékesítésének növekedése jelentősen meghaladta a magyar és a nemzetközi piac bővülésének dinamikáját, valamint felülmúlta legnagyobb piaci versenytársának növekedését is. Összesen közel 50 százalékkal több IT-berendezést értékesített a hazai piacon, mint a megelőző évben, értékesítési árbevétele pedig 42 százalékkal haladta meg azt.

A Fujitsu Siemens Computers Kft. valamennyi termékszegmenst figyelembe véve az IT-berendezések hazai piacán több mint 12 százalékos részesedésével stabilan a második legnagyobb szállító. Az előző pénzügyi évhez képest kevesebb, mint felére csökkentette a különbséget legnagyobb versenytársához képest.

A Fujitsu Siemens Computers Kft. a teljes pénzügyi évben csaknem minden termékcsoportban, különösen a noteszgépek és az otthoni felhasználóknak szánt asztali gépek tekintetében fokozta értékesítését. Az előbbinél 95,7, utóbbinál, pedig mintegy 93,5 százalékkal több eladást realizált, mint az előző évben.

A 2005-2006-os pénzügyi év 4. negyedévében a Fujitsu Siemens Computers Kft. a legdinamikusabb növekedést a noteszgépek értékesítése tekintetében érte el, ahol az előző év hasonló időszakához képest 105 százalékkal több berendezést adott el, ezzel tovább erősítette a teljes notebook piacon elért vezető pozícióját.

Változatlan célkitűzések: állandó magas teljesítmény, dinamikus növekedés
A Fujitsu Siemens Computers új Szolgáltatási Divíziója 2006. április 1-jén terv szerint megkezdte működését. Az új szervezet tovább erősíti Európa vezető IT-berendezés szállítójának pozícióját az IT-infrastruktúra megoldások, szolgáltatások és termékek piacán. A kibővült vállalat legfőbb célkitűzése, hogy a 2008-as pénzügyi évet 10 milliárd eurós árbevétellel és 250 millió eurós adózás előtti nyereséggel zárja.

A hazai vállalat jövőbeli terveit illetően Poros Gábor elmondta, hogy a következő pénzügyi évben is legalább 30%-os növekedéssel számol. A további fejlődéshez itthon is új erőt ad a 11 fővel induló PRS szolgáltatási üzletág átvétele, amely révén jelentős mértékben erősödik a cég komplex adatközponti infrastruktúrákhoz kapcsolódó szakértő bázisa és szolgáltatásnyújtási képessége. A Fujitsu Siemens Computers Kft. munkatársainak létszáma ettől függetlenül is jelentősen tovább bővül 2006-ban: csaknem minden területen újabb szakemberek állnak munkába a szolgáltatási színvonal növelése érdekében.

Hozzátette, hogy a megkezdett pénzügyi évben a Fujitsu Siemens Computers növekedési motorját a vállalat három fő stratégiai pillére: az adatközponti infrastruktúrák, a felhasználói mobilitást biztosító rendszerek, valamint a digitális otthon alkotják. Felhasználói célpiacok tekintetében pedig a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek