Connect with us

technokrata

3DMark06 a nagyító alatt

Laptop

3DMark06 a nagyító alatt

Vajon milyen újdonságokat rejt az új, játékosokat megcélzó tesztprogram? Benéztünk a motorháztető alá, és meginterjúvoltuk Nick Renqvist-et is a FutureMark-tól.


Az elődeihez méltóan a 3DMark06 is képes a grafikus alrendszer egyes részeit tesztelni. Öt ilyen teszt a 3DMark05-ben is benne volt, ezért csak röviden tekintjük át őket. Az első kettő a fill rate test; a fill rate először a 3DMark2000-ben jelent meg. A fill rate mértékegysége a millió texel / s. A texel úgy van definiálva, mint a “textúra legkisebb része”, Microsoft Direct X specifikációban. Az elméleti kalkulációja a fill rate-enk a következő: a pixel pipe-ok száma, szorozva az órajellel, az Nvidia esetében. Az ATI fragmentált tervezésének következtében ez a etxtúra-egységek szorozva az órajel módon számítható.

A harmadik a pixel shader teszt. Ez egy kanyon mutatja, ami a 3DMark05 Canyon Flight tesztjéből származik – de a fényforrás mozog az égen. A tesztpontszám fps-ben van mérve.

A negyedik és az ötödik teszt a vertex shader teszt. A 3DMark05 Canyon Flight játékából négy lény futkos, miközben a kép folyamatosan rotálódik az űrben. Az ötödik teszt egy forgó fűkockát ábrázol, némi árnyékolással.

Midkét vertex pont millió vertex / s mértékegységgel van mérve. Az Nvidia és az ATI ugyanúgy számítja az elméleti korlátot: a vertex egységek száma, szorozva az órajellel, osztva néggyel (négy órajelenként egy teljes művelet).



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek