Connect with us

technokrata

T-Mobile: középpontban a piacrészesedés és a nyereségesség

Laptop

T-Mobile: középpontban a piacrészesedés és a nyereségesség

A T-Mobile bevételei külső ügyfelektől 8,4%-kal 289,6 milliárd forintra nőttek a beszédcélú és az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételeknek köszönhetően. Az EBITDA 127,9 milliárd forintot tett ki, a külső bevételekre vetített EBITDA-ráta pedig magas, 44,2% volt.

A Magyar Telekom mobil szegmensének bevételei 1,5%-kal, 68,9 milliárd forintra nőttek 2005. IV. negyedévben az értéknövelt szolgáltatásokból és előfizetési díjakból származó bevételek emelkedésének köszönhetően. Az EBITDA 25,3 milliárd forint, az EBITDA-ráta 36,7% volt a magasabb személyi jellegű ráfordítások és ügynöki díjak miatt. Az előre fizetett kártyás és a szerződéses ügyfelek esetén – az alacsonyabb készüléktámogatási díjak következtében – az átlagos ügyfélmegszerzési költség jelentős mértékben, 21%-kal csökkent az utolsó negyedévben. (Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést – a SIM kártya költsége csökkentve a belépési díjjal – és az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vették figyelembe.) A bevezetett új tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan megnőtt a forgalom és az értéknövelt szolgáltatások igénybevétele, az egyes csomagok által biztosított árengedmények, a szabályozói változások hatása és a zárt felhasználói csoportok számára kínált ajánlatok elterjedése következtében azonban az egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel (ARPU) közel változatlan maradt. Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 134-re nőtt 2005 utolsó negyedévben, ami az árrugalmasság javulását mutatja.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek